Hun siger hun har ondt i maven hele tiden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.071 visninger
13 svar
2 synes godt om
28. juli 2014

Mother-love

Hej piger.
Isabella 3,2 år har de sidste 4 dage sagt flere gange om dagen at hun har ondt i maven. Men hun virker ikke som om hun har ondt. Heller ikke hvis man trykker på hendes mave.
Jeg forstår ikke helt hvorfor hun siger det hele tiden.

Altså nu flytter hendes far og jeg fra hinanden når han får lejlighed her den 15. August. Men vi har ikke sagt noget til hende. Og vi skændes ikke eller lign.
Tror ikke det har noget med det at gøre.

Jeg er gravid 15 uger henne imorgen, vi har sagt det til hende. Men hun forstår det ikke rigtig, og hun nævner det aldrig. Men det er 2 uger siden vi fortalte hende det.

Hun spiser som hun plejer. Og kommet af med afføring.

Er det noget vi skal se som en fase eller skal jeg kontakte lægen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2014

SussieThyssen

Mother-love skriver:

Hej piger.
Isabella 3,2 år har de sidste 4 dage sagt flere gange om dagen at hun har ondt i maven. Men hun virker ikke som om hun har ondt. Heller ikke hvis man trykker på hendes mave.
Jeg forstår ikke helt hvorfor hun siger det hele tiden.

Altså nu flytter hendes far og jeg fra hinanden når han får lejlighed her den 15. August. Men vi har ikke sagt noget til hende. Og vi skændes ikke eller lign.
Tror ikke det har noget med det at gøre.

Jeg er gravid 15 uger henne imorgen, vi har sagt det til hende. Men hun forstår det ikke rigtig, og hun nævner det aldrig. Men det er 2 uger siden vi fortalte hende det.

Hun spiser som hun plejer. Og kommet af med afføring.

Er det noget vi skal se som en fase eller skal jeg kontakte lægen?

Børn og smerter er noget mærkeligt noget, som man absolut ikke skal sidde overhørig.

Men skal også regne med at de ved og opfatter meget mere end man skulle tro..og hvis der står noget psykisk og trykker som du ikke ved hun har overhørt, så kan det udmærket give sig udslag i mavepine.

Det er meget for et lille barn at skulle håndtere at der kommer en ny lille baby i huset og som ligger inde i mors mave.

Jeg tror du skal prøve at sætte dig ned med hende med papir og farver og se om I kan tegne den ondt i maven ud på papiret.
Det er noget der ofte virker.
Hun kan ikke selv tegne den ud...men det kan du for og med hende.
Få talt med hende og spurgt ind til hvordan den trold, der bider i hendes mave ser ud..og få så snakket det hele godt igennem.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min læge fortalte engang at børn kan have svært ved at lokaliserer hvor de har ondt og siger ofte maven, mem det kam være det er øre eller hals i virkeligheden. Kan hun have ondt andre steder?

Anmeld

28. juli 2014

Mother-love

SussieThyssen skriver:

Børn og smerter er noget mærkeligt noget, som man absolut ikke skal sidde overhørig.

Men skal også regne med at de ved og opfatter meget mere end man skulle tro..og hvis der står noget psykisk og trykker som du ikke ved hun har overhørt, så kan det udmærket give sig udslag i mavepine.

Det er meget for et lille barn at skulle håndtere at der kommer en ny lille baby i huset og som ligger inde i mors mave.

Jeg tror du skal prøve at sætte dig ned med hende med papir og farver og se om I kan tegne den ondt i maven ud på papiret.
Det er noget der ofte virker.
Hun kan ikke selv tegne den ud...men det kan du for og med hende.
Få talt med hende og spurgt ind til hvordan den trold, der bider i hendes mave ser ud..og få så snakket det hele godt igennem.

Kærligst
Sussie

Det er rigtig svært for hun har ikke ret meget forståeligt sprog endnu.

Så ved ikke lige hvordan jeg skal komme ind til hende.

Hun virker ellers glad som hun plejer.

Jeg tænker jeg vil prøve og snakke med dem ovre i børnehaven imorgen. Og høre om hun har sagt noget derovre idag.

Jeg synes virkelig jeg er på bar bund.

Hun har altid været meget sådan åh avav når hun har den mindste skramme. Og hele verden skal de dem hun har for de gør så ondt.

Og det er derfor jeg ikke rigtig ved om der er noget i det.
Jeg vil jo helst ikke ignorerer det for det kan jo godt være at hun går og holder på noget.

Men synes bare ikke der er ændret adfærd andet end hun siger hun har ondt i maven.

Anmeld

28. juli 2014

Mother-love

mor:) skriver:

Min læge fortalte engang at børn kan have svært ved at lokaliserer hvor de har ondt og siger ofte maven, mem det kam være det er øre eller hals i virkeligheden. Kan hun have ondt andre steder?

Hmm det tror jeg ikke. Vi var til ørelæge i starten af juni og ørelægen sagde hun havde det finest øre.

Hun har ikke været syg længe og er ikke forkølet eller hoster.

Anmeld

28. juli 2014

Mother-love skriver:

Hmm det tror jeg ikke. Vi var til ørelæge i starten af juni og ørelægen sagde hun havde det finest øre.

Hun har ikke været syg længe og er ikke forkølet eller hoster.

Ja så ved jeg ikke om hun kan fornemme at det sker noget mellem far og mor? 

Anmeld

28. juli 2014

Mother-love

mor:) skriver:

Ja så ved jeg ikke om hun kan fornemme at det sker noget mellem far og mor? 

Jeg ved det virkelig ikke. For vi hverken skændes eller diskutere. Og har ikke gjort det overhovedet. Ikke imens hun har været der.

Nu er det sjældent vi skændes. Fordi vi altid har kunnet løse vores problemer ved at snakke om tingene.

Far har dog været meget udmattet på det sidste. Det er pga hans sygdom vi går fra hinanden.

Det eneste der kunne relatere til at han skal flytte er at vi har nogle ekstra spisebordsstole der står. Ellers alle de møbler han har købt skal han først hente når han får lejlighed.
Og dem købte han imens hun var på ferie i 3 dage ved mormor.

Men måske hun kan fornemme noget alligevel. Jeg ved det virkelig ikke. Men det gør bare så ondt på mig hvis der allerede nu før han er flyttet kommer en reaktion.

Anmeld

28. juli 2014

Mother-love skriver:

Jeg ved det virkelig ikke. For vi hverken skændes eller diskutere. Og har ikke gjort det overhovedet. Ikke imens hun har været der.

Nu er det sjældent vi skændes. Fordi vi altid har kunnet løse vores problemer ved at snakke om tingene.

Far har dog været meget udmattet på det sidste. Det er pga hans sygdom vi går fra hinanden.

Det eneste der kunne relatere til at han skal flytte er at vi har nogle ekstra spisebordsstole der står. Ellers alle de møbler han har købt skal han først hente når han får lejlighed.
Og dem købte han imens hun var på ferie i 3 dage ved mormor.

Men måske hun kan fornemme noget alligevel. Jeg ved det virkelig ikke. Men det gør bare så ondt på mig hvis der allerede nu før han er flyttet kommer en reaktion.

Det er selvfølgelig hårdt - ingen mor kan holde ud at se sit barn ked af det 

Det lyder dog til at jeres datter er utrolig heldig og har forældre der vil kan samarbejde og ser hendes trivsel som en prioritet. Jeg tror ikke du kan undgå en reaktion, men så er det godt at I skilles som venner så I begge kan hjælpr hende igennem det. 

Jeg aner ikke hvorfor hun siger at hun har ondt i maven Min dreng siger det også i perioder, men han har tendens til forstoppelse. 

Rigtih meget held og lykke med det hele.

Anmeld

28. juli 2014

Maja_4000

Altså Caroline sagde det også meget engang.. Men det var som regl, hvis der var noget som ikke passede hende.. F.eks. aftensmaden, hun had ikke gå mere, hun skulle i seng osv osv

Anmeld

28. juli 2014

SussieThyssen

Mother-love skriver:

Det er rigtig svært for hun har ikke ret meget forståeligt sprog endnu.

Så ved ikke lige hvordan jeg skal komme ind til hende.

Hun virker ellers glad som hun plejer.

Jeg tænker jeg vil prøve og snakke med dem ovre i børnehaven imorgen. Og høre om hun har sagt noget derovre idag.

Jeg synes virkelig jeg er på bar bund.

Hun har altid været meget sådan åh avav når hun har den mindste skramme. Og hele verden skal de dem hun har for de gør så ondt.

Og det er derfor jeg ikke rigtig ved om der er noget i det.
Jeg vil jo helst ikke ignorerer det for det kan jo godt være at hun går og holder på noget.

Men synes bare ikke der er ændret adfærd andet end hun siger hun har ondt i maven.

Jamen jeg synes da at du skal snakke med BH.
Men ud fra det du siger omkring hendes pivethed, så tror jeg du bare skal holde øje med hende ud af øjenkrogen...for hvis hun har fundet ud af at hun får opmærksomhed ved at snakke om det når noget gør avs...så skal de ikke være ret gamle for at spille på den slags.
Så ja..hold lidt øje..men det kan nu godt tyde på, at du har en lille skuespiller der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.