P-piller og abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

710 visninger
1 svar
0 synes godt om
28. juli 2014

Anonym trådstarter

Hej allesammen. 

d. 1 juli, fik jeg foretaget en kirurgisk abort, hvor jeg fik nogle p-piller jeg skulle starte på samme dag. 
Jeg har taget pillerne hver dag kl. 18, og i mandags tog jeg så den sidste pille i min første blisterpakke. 

Når jeg har taget dem, samme dag som en abort, ligger det vel i kategori med at jeg har taget dem midt i en cyklus og at der skulle ekstra beskyttelse til indtil jeg tog næste blisterpakke efter pausen, det har jeg så gjort. 

Betyder det så at jeg her imorgen (tirsdag) vil være beskyttet seksuelt af de p-piller her, når jeg starter på den næste blisterpakke? eller hvornår begynder de p-piller at virke som prævention? :-) 

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2014

Mutti2

Anonym skriver:

Hej allesammen. 

d. 1 juli, fik jeg foretaget en kirurgisk abort, hvor jeg fik nogle p-piller jeg skulle starte på samme dag. 
Jeg har taget pillerne hver dag kl. 18, og i mandags tog jeg så den sidste pille i min første blisterpakke. 

Når jeg har taget dem, samme dag som en abort, ligger det vel i kategori med at jeg har taget dem midt i en cyklus og at der skulle ekstra beskyttelse til indtil jeg tog næste blisterpakke efter pausen, det har jeg så gjort. 

Betyder det så at jeg her imorgen (tirsdag) vil være beskyttet seksuelt af de p-piller her, når jeg starter på den næste blisterpakke? eller hvornår begynder de p-piller at virke som prævention? :-) 

På forhånd tak.

Hejsa

Den dag hvor du fik en kirurgisk abort, og hvor du altså startede på dine p-piller, anses som den 1. Dag i din sidste mens.

Når du starter på p-pillerne igen i dag efter en uges pause, så skulle de gerne virke 98 % som p-piller ellers gør. Så ja, du skulle gerne være beskyttet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.