missehxx skriver:
Ja hvor meget bør man egentlig aktivere/stimulere sin baby?
Marius er 2 1/1 måned gammel, og jeg er konstant bange for ikke at stimuelere ham nok. Al den tid han er vågen sørger jeg for at der sker noget. Ligge i kravlegård og daske til tingene imens vi snakker, ligge på maven, sidde op ad ammepuden og snakke med mig, eller generelt bare snakke og kigge på hinanden. Det med bare at sidde med ham og lave ingenting, det gør jeg bare aldrig, og synes det er super hårdt at være igang HELE tiden når han er vågen, og er også i tvivl om det egentlig er nødvendigt, og bare resulterer i overstimulering?
Jeg tænker på at min stimulering vel er nødvendig for at han udvikler sig og lærer de forskellige ting? Eller hvad? Vil de lære tingene uanset hvad? Hermed ikke ment at han så kan have sig selv, men at man måske slet ikke behøver være så bange for ikke at stimulere dem nok??
Nogen der ved noget?
Jeg har et barn der sov meget lidt som baby, så jeg stimulerede ikke aktivt hele tiden, så ville jeg absolut ikke være meget menneske selv til sidst. Så jeg lagde nogle gange et stort blødt håndklæde ud på gulvet i badeværelset hvor vi har gulvvarme og tog bleen lidt af ham og lod ham ligge og kigge lidt på en uro eller lignende. Det synes han faktisk var rigtig dejligt og så kunne jeg få et tiltrængt bad

brugte også skråstolen, hvor han sad og så på mens jeg eks lavede mad.
Men der jeg vil hen til er, at det lyder som om du stimulerer babyen tilstrækkeligt, og derfor roligt kan tage en pause engang imellem. Ellers ender det med at du er kørt helt ned, og så er det da først det går udover dit barn.
Men tænker også som 10-12 uger at du kan introducere en uro i kravlegården. Så kan du sagtens få lidt mad el lign selv i ro og fred..
Anmeld