Hvor længe på sygehuset efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2014

Misser1989

Bertris skriver:

Min jordmoder har fortalt mig at jeg selv kommer til at bestemme om jeg vil føde ambulant eller blive i to døgnstid efter jeg har født (så længe det bliver en normal og så vidt muligt ukompliceret fødsel), og er virkelig i tvivl om jeg bare skal tage hjem efter et par timer eller blive et par dage! 

Er meget lokket til at tage hurtigt hjem da vi har Lilli som vil blive passet af farmor eller faster derhjemme som plejer at være dem der er barnepiger når behovet har opstået, og vi vil være en hel time væk i bil! Har aldrig været væk meget mere end et døgns tid fra Lilli 

Men på den anden side ville det også være rart at blive på sygehuset de to dage, netop fordi at der skal man ikke tænke på andet end det lille nye vidunder og at få amning op at køre! Også tænker jeg også at en times køretur for en på få timer er meget 

Hvad havde i gjort i vores situation? 

Første gang var vi på sygehuset i 15 dage!
Anden gang tog vi hjem 2 timer efter jeg havde født ?? det var helt fantastisk at kunne tage hjem og spise aftensmad med den store og sove i sin egen seng om natten ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2014

Mitlivsommooor

Bertris skriver:

Min jordmoder har fortalt mig at jeg selv kommer til at bestemme om jeg vil føde ambulant eller blive i to døgnstid efter jeg har født (så længe det bliver en normal og så vidt muligt ukompliceret fødsel), og er virkelig i tvivl om jeg bare skal tage hjem efter et par timer eller blive et par dage! 

Er meget lokket til at tage hurtigt hjem da vi har Lilli som vil blive passet af farmor eller faster derhjemme som plejer at være dem der er barnepiger når behovet har opstået, og vi vil være en hel time væk i bil! Har aldrig været væk meget mere end et døgns tid fra Lilli 

Men på den anden side ville det også være rart at blive på sygehuset de to dage, netop fordi at der skal man ikke tænke på andet end det lille nye vidunder og at få amning op at køre! Også tænker jeg også at en times køretur for en på få timer er meget 

Hvis alt forløber som det skal, ville jeg vælge at tage hjem

Anmeld

26. juli 2014

female

Ved min datter tog jeg hjem, så tidligt jeg måtte (pga bedøvelse skulle jeg lige være i stand til at tisse først). Det var få timer efter fødslen. Havde det bedst med at komme hjem og skabe vores nye tilværelse herhjemme.

Anmeld

26. juli 2014

Trekløver(:

Bertris skriver:

Vi blev 2 dage, for det skulle vi, da både min datter og jeg skulle have taget blodprøver jævnligt efter fødslen. Jeg mistede meget blod, og var på randen til at udvikle graviditets sukkersyge. Efter 48 timer var vi hjemme, og det var meget mere roligt og rart at være derhjemme. Næste gang vil jeg gerne hjem samme dag, hvis alt går godt.

Anmeld

26. juli 2014

Muffinmus

I vinorg bliver man sendt hjem efter ca 5/6 timer som flergangs... Efter nr to tog jeg hjem efter fem timer, primært fordi der ingen var til at udskrive mig med nr tre tog vi hjem efter tre timer

Anmeld

26. juli 2014

SussieThyssen

Bertris skriver:

Jeg er jo fra generationen før jer, og kan kun anbefale de to døgn.
Dengang jeg fødte tog man først hjem på 4. eller 5. døgnet, og jeg synes det var fedt at der var hånd om en og den lille nye i nogle døgn.

Kærligst

Sussie

Anmeld

26. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da jeg fik aks med thea thea for snart 6 år siden, var vi jeg indlagt i 4 1/2 uge i alt.

Med alberte havde jeg fået lov til at blive på sygehuset i et par dage efter fødslen, selvom det var anden gang. Det gav mig ro i sindet at vide at vi havde masser af tid osv med den lille ny baby, til at få gang i amningen osv. Jeg endte så med at være indlagt i 4-5 dage, da jeg blev syg under fødslen og midste en del blod og alberte fik guldsot. Syntes det var rigtig rart med "alene" tiden uden at sku være der for thea også.

Ka da godt være at jeg ville ha følt det anderledes hvis jeg "bare" havde haft alm fødsler, men syntes godt nok jeg var meget grogi efter min fødsel med alberte, og ville ha været ked af bare at sku sendes hjem. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.