stjernen skriver:
Vi står i denne situration at vi skal have hjælp til at kunne få børn. Men jeg ved på forhånd at jeg skal smide mange kg før de vil hjælpe.. Er der nogen herinde som skulle igennem det samme??
Ikke kke nok med det så får jeg ikke min mens mere.. Har ikke haft det i flere mdr selvom jeg er på p-pille.. Kan det godt være noget med min vægt??
Hej TS
Mig og min mand er også i barnløshedsbehandling, men jeg skulle også starte med at tabe mig inden de ville begynde med IUI. der hvor vi er, i Horsens, skal man have en BMI under 30 før de vil lave behandling. Det kom som et slag i ansigtet at jeg lige skulle tabe mig inden de gad noget.
Min mens kom dog hver måned, i modsætning til din, men tror bestemt godt at overvægten kan spille et puds med mens'en. Jeg må indrømme at jeg ikke helt er sikker på hvorvidt jeg har haft alm. ægløsning inden jeg tabte mig.
Jeg var dog så hurtig til at tabe mig de små (10kg) jeg skulle, så allerede efter en måned, var vi faktisk igang, så startede min mens og jeg begyndte i behandling og blev derefter insemineret.
Det hurtigste jeg fandt ud af, der gav pote ang. vægttab, var at stoppe helt med at spise smør/margarine på mine rugbrødsmadder, og skrue MEGET ned for spisning af lyst brød. (har ikke været fanatisk så spiste hvad der var hvis jeg var hjemme ved andre og spise osv - så bare måske lidt mindre)
også skiftede jeg alt ud med light produkter, mayo, remoulade, sodavand og begyndte selvfølgelig at træne mere og gå flere ture.. og stoppe helt med junkfood og slik. Jeg begyndte faktisk at spise ISIS produkter også, til morgenmad, og snack hvis sukker trangen var for stor. Dette hjalp mig meget! og gjorde at jeg hurtigt kunne komme igang med behandling. som selvfølgelig var det vigtigste for os.
Ang. p-piller da jeg engang tog dem, tog jeg meget på, så jeg vil også sige at p-pillerne kan påvirke vægten.
Håber du vil få ligeså "let" nogle gode resultater så i kan komme igang med behandling

Skriv endelig hvis du har nogle spørgsmål til noget 
Knus