Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

329 visninger
8 svar
1 synes godt om
26. juli 2014

stjernen

Vi står i denne situration at vi skal have hjælp til at kunne få børn. Men jeg ved på forhånd at jeg skal smide mange kg før de vil hjælpe.. Er der nogen herinde som skulle igennem det samme?? 

Ikke kke nok med det så får jeg ikke min mens mere.. Har ikke haft det i flere mdr selvom jeg er på p-pille.. Kan det godt være noget med min vægt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2014

Trekløver(:

stjernen skriver:

Vi står i denne situration at vi skal have hjælp til at kunne få børn. Men jeg ved på forhånd at jeg skal smide mange kg før de vil hjælpe.. Er der nogen herinde som skulle igennem det samme?? 

Ikke kke nok med det så får jeg ikke min mens mere.. Har ikke haft det i flere mdr selvom jeg er på p-pille.. Kan det godt være noget med min vægt??

Har ikke været i behandling, så har ikke erfaring med lige det. Men din vægt kan godt være skyld i at din mens er ophørt. Hvis du taber nogle kilo, er der altså stor sandsynlighed for at din mens kommer igen. Vægt og fertilitet hænger nogle gange sammen, og det gælder både hvis man er meget undervægtig eller overvægtig.

Hvis du får smidt nogle kilo kan det også være du blive naturligt gravid, ved mindre det selvfølgelig er noget andet der er "galt".

Ønsker dig held og lykke med det hele, og håber i snart står med to streger

Anmeld

26. juli 2014

stjernen

Har også selv på fornemmelsen at vægten kunne have betydning for det. 

Vi kan desværre ikke blive gravide på den naturlige måde så vi skal igennem en behandling

Anmeld

26. juli 2014

Trekløver(:

stjernen skriver:

Har også selv på fornemmelsen at vægten kunne have betydning for det. 

Vi kan desværre ikke blive gravide på den naturlige måde så vi skal igennem en behandling

Okay

Så er det bare i gang med projekt vægttab så i kan få ønskebarnet. Heldigvis er det jo skønt vejr herhjemme nu, så man kan få gået nogle lange gode ture og cykle

Anmeld

26. juli 2014

esioul

stjernen skriver:

Tit er der via klinikken tilknyttet en sygeplejerske, der kan give en råd og vejledning til kost. 

Anmeld

26. juli 2014

Fru Ebied

stjernen skriver:

I gennem det private kan man blive hjulpet uanset vægt' på mange klinikker er der gratis IuI.

Må jeg spørge hvor høj din BMI er? 

Anmeld

26. juli 2014

Liiine!!

Altså har du testet om du er gravid trods p-pille. Jeg blev nemlig gravid på p-piller selvom jeg aldrig har glemt en pille og fandt først ud af det da jeg ikke fik mens i 2 p-pille pauser.
Men ellers kan overvægt også gøre det.

Anmeld

27. juli 2014

Wish

stjernen skriver:

Hej TS

Mig og min mand er også i barnløshedsbehandling, men jeg skulle også starte med at tabe mig inden de ville begynde med IUI. der hvor vi er, i Horsens,  skal man have en BMI under 30 før de vil lave behandling. Det kom som et slag i ansigtet at jeg lige skulle tabe mig inden de gad noget. 

Min mens kom dog hver måned, i modsætning til din, men tror bestemt godt at overvægten kan spille et puds med mens'en. Jeg må indrømme at jeg ikke helt er sikker på hvorvidt jeg har haft alm. ægløsning inden jeg tabte mig.

Jeg var dog så hurtig til at tabe mig de små (10kg) jeg skulle, så allerede efter en måned, var vi faktisk igang, så startede min mens og jeg begyndte i behandling og blev derefter insemineret.

Det hurtigste jeg fandt ud af, der gav pote ang. vægttab, var at stoppe helt med at spise smør/margarine på mine rugbrødsmadder, og skrue MEGET ned for spisning af lyst brød. (har ikke været fanatisk så spiste hvad der var hvis jeg var hjemme ved andre og spise osv - så bare måske lidt mindre)

også skiftede jeg alt ud med light produkter, mayo, remoulade, sodavand og begyndte selvfølgelig at træne mere og gå flere ture.. og stoppe helt med junkfood og slik. Jeg begyndte faktisk at spise ISIS produkter også, til morgenmad, og snack hvis sukker trangen var for stor. Dette hjalp mig meget! og gjorde at jeg hurtigt kunne komme igang med behandling. som selvfølgelig var det vigtigste for os.

Ang. p-piller da jeg engang tog dem, tog jeg meget på, så jeg vil også sige at p-pillerne kan påvirke vægten.

Håber du vil få ligeså "let" nogle gode resultater så i kan komme igang med behandling  

Skriv endelig hvis du har nogle spørgsmål til noget

Knus 

Anmeld

27. juli 2014

stjernen

Jeg tror selv at vægten har noget at sige ang min manglende mens. Nogen måneder har jeg lidt mens smeter men ikke andet end det. 

Ang det med behandling er det min mand det er galt med. Og vi skal også igennem ned donorsæd da min mands er = 0. 

Jeg vil på næste mandag kontakte fertilitetsklinikken i Skive for at hører om de ikke kan komme med et ca tal på hvad jeg skal tabe mig.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.