Min næse klør efter indtagelse af mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.205 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. juli 2014

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Jeg har i nogle år døjet med at min næse klør hvis jeg havde været på Bones og spise (ca 2 gange om året) 

Nu er det så bare begyndt at blive tit den klør syntes jeg  

Jeg kan ikke finde ud af en sammenhæng med hvad mad det er anten jeg syntes det er hvis der har været et eller andet "fed" ind over. 

F.eks pomfritter, Creme fraise har jeg lagt mærke til. 

Jeg nyser også meget når det begynder. 

Nogen der har en ide til hvad det kan være eller som selv oplever det. 

Min egen tanke var lidt i starten det er noget bestemt olie de måske brugte på bones og så det man steger pomfritter i, Men det hænger jo ikke helt sammen med creme fraice. 

Håber på jers hjælp  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2014

Soffy27

Haha jeg troede at jeg var den eneste - og har også bemærket at det sker når det er noget med lidt mere fed mad, feks hvis vi spiser på kineseren - det slår aldrig fejl .. følger lige med så for at se om der er én der kommer med et gyldent råd

Anmeld

25. juli 2014

Soffy27

Man har bare lyst til at klø og kradse med enten negle eller den nærmeste serviet

Anmeld

25. juli 2014

SANIE89

Ja nemlig. Jeg kan sidde længe og klø min næse og 5 sek holder det op og begynder igen. Og det ser ikke særligt charmerende ud når man er ude og spise

Anmeld

25. juli 2014

SussieThyssen

SANIE89 skriver:

Jeg har i nogle år døjet med at min næse klør hvis jeg havde været på Bones og spise (ca 2 gange om året) 

Nu er det så bare begyndt at blive tit den klør syntes jeg  

Jeg kan ikke finde ud af en sammenhæng med hvad mad det er anten jeg syntes det er hvis der har været et eller andet "fed" ind over. 

F.eks pomfritter, Creme fraise har jeg lagt mærke til. 

Jeg nyser også meget når det begynder. 

Nogen der har en ide til hvad det kan være eller som selv oplever det. 

Min egen tanke var lidt i starten det er noget bestemt olie de måske brugte på bones og så det man steger pomfritter i, Men det hænger jo ikke helt sammen med creme fraice. 

Håber på jers hjælp  

Ingen tvivl om, at det er en form for allergi.
Det kan forårsages af fx krydderier.

Jeg er selv voldsomt allergisk overfor pebber, chilli, cayenne, paprika, karry og den slags.
Og en ting er, at det smadrer min mave, men det rammer også mine luftveje..og enten nyser jeg som en gal, næsen løber eller jeg hæver i svælg og hals.

Det er ikke noget du kan testes for...du må bare prøve dig frem, og bruge udelukkelsesmetoden.
Fede ting får ikke næsen til at løbe, det er tingene, som tingene er tilsat, der har den virkning.

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. juli 2014

SANIE89

Ja okay. Det gør det jo lidt mere besværligt. Da det jo nærmest kan være alt så. 

Anmeld

25. juli 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Oplever det hvis jeg spiser noget med salt på såsom chips eller pommefrits

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

25. juli 2014

SANIE89

Altså jeg får det også når jeg spiser nachos chips med salt. Men jeg bruger ikke salg på Mine pomfritter. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.