Børneorm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.904 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. juli 2014

Maja_4000

Der er børneorm i Carolines børnehave..

Hvordan opdager man det hvis barnet er blefrit? Står jo ikke og glor ned i toilettet hun bruger ble om natten, men tisser kun i den.. Ville man kunne se det i den så?

Puha.. Synes det er så klamt hun har endnu ikke haft det, og håber da også at vi slipper denne gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2014

CaWi

Maja_4000 skriver:

Hvordan opdager man det hvis barnet er blefrit? Står jo ikke og glor ned i toilettet hun bruger ble om natten, men tisser kun i den.. Ville man kunne se det i den så?

Puha.. Synes det er så klamt hun har endnu ikke haft det, og håber da også at vi slipper denne gang

De kan godt kravle ud, selvom man ikke har afføring.
Og så klør det helt vildt sindsygt.

Anmeld

25. juli 2014

Maja_4000

CAWI skriver:

De kan godt kravle ud, selvom man ikke har afføring.
Og så klør det helt vildt sindsygt.

Så vi ville ikke kunne undgå at opdage det?

Anmeld

25. juli 2014

SussieThyssen

Maja_4000 skriver:

Så vi ville ikke kunne undgå at opdage det?

Nej de klør og kradser sig..og får ofte blod under neglene, fordi de klør hul
Man kan også finde ormene i underbukserne eller i sengen

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. juli 2014

Maja_4000

SussieThyssen skriver:

Nej de klør og kradser sig..og får ofte blod under neglene, fordi de klør hul
Man kan også finde ormene i underbukserne eller i sengen

Kærligst
Sussie

Nej hvor er det længe siden jeg har set dig herinde

Tak for svar, det beroligede mig gik og frygtede at hun kunne have det i laaaang tid inden vi opdagede det

Anmeld

25. juli 2014

LilleSmølf

Maja_4000 skriver:

Tak for svar, det beroligede mig gik og frygtede at hun kunne have det i laaaang tid inden vi opdagede det

Jeg er ked af at side det, men man kan godt have børneørm uden at det klør HELT vildt meget og uden at de falder ud i sengen, etc.

Vi fik en omgang af vores gæster og her var det altså ikke ungen, der fik det Det kløede minimalt, ikke engang på højde med et myggestik, og jeg fandt kun ud af det fordi jeg ved et tilfælde kiggede ned i toiletkummen da jeg skulle trække ud (ikke sjovt, kan jeg så fortælle).

Så kig du bare ned i toilettet når hun har lavet stort, det er tydeligt at se dem som små hvide prikker, og hvis du kigger efter længe nok kan du oftest se dem bevæge sig.

Det er SÅ charmerende Men heldigvis ikke farligt eller svært at behandle.

Alternativt kan man få taget en test hos lægen men det er lidt spild af tid da de med stor sikkerhed vil vise sig snart hvis der skulle være noget.

Roman slut

Anmeld

25. juli 2014

SHERO

Jeg opdagede også tilfældigt at Elias havde det fordi han lavede om aften mens han sov og vågnede. Det er nemlig ofte om natten de kravler ud og ligger æg fordi der er varmt under dynen.

han brugte ble og havde ikke set dem før, og de var fuldt udviklet, altså han havde haft dem noget tid. Han klagede aldrig over kløe.

Det kløede så tilgengæld en del ved de voksne da vi opdagede det, turde ikke en gang kigge om jeg var smittet, spiste bare pillerne

Anmeld

25. juli 2014

SussieThyssen

Maja_4000 skriver:

Som regel opdager forældrene det fordi de selv får det, for det er voldsomt smitsomt..husk at hvis en får det skal alle behandles..sådan var det før i tiden, så mon ikke det stadig er sådan.

Og ja..hende den tossede er her igen.

Anmeld

8. august 2014

stm2812

Maja_4000 skriver:

De døjer også rigtig meget med børneorm i Ronjas børnehave. Så hende klæ sig et par gange i numsen/på ballen en dag, og valgte så at ringe til lægen og få noget mod det. Så vi er alle i behandling nu. Jeg ved ikke med sikkerhed om hun havde orm, men hellere være på den sikre side

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.