Kan hun ændre bopæl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.236 visninger
9 svar
6 synes godt om
24. juli 2014

Fortvivlet far

Hej.. 

Mig og og min Eks gik fra hinanden for 8 mdr siden. 

Vi blev da enige om at eftersom at hun flyttede, blev vores datters adresse hos mig, da hun var vandt til at være her. Vi kører dog en 7/7. 

I går fik jeg så er brev fra statsforvaltningen, med indkaldelse til et møde. Moderen har søgt fuld forældremyndighed, og vil have adressen tilbage. 

Hun har skrevet de værste ting om mig i hendes breve til sf, ting som ikke passer. 

Kan hun uden videre bare få bopælen, når nu hun er mor? 

Det skal siges at min datter ikke fungere hjemme hos sin mor, og udtrykker ofte at hun ikke vil derover! 

Hjælp mig!! Tak. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2014

Chellie

Har ingen svar eller erfaring på området, men du får lige et med på vejen! 

Måske kan statsforvaltningen svare på dine spørgsmål?

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen

Fortvivlet far skriver:

Hej.. 

Vi blev da enige om at eftersom at hun flyttede, blev vores datters adresse hos mig, da hun var vandt til at være her. Vi kører dog en 7/7. 

I går fik jeg så er brev fra statsforvaltningen, med indkaldelse til et møde. Moderen har søgt fuld forældremyndighed, og vil have adressen tilbage. 

Hun har skrevet de værste ting om mig i hendes breve til sf, ting som ikke passer. 

Det skal siges at min datter ikke fungere hjemme hos sin mor, og udtrykker ofte at hun ikke vil derover! 

Hjælp mig!! Tak. 

Du skal omgående gå til advokatvagten og søge fri proces.
Du kan ikke klare det alene kære ven.

Og held og lykke med det

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. juli 2014

lady di

Hej det vil jeg stærkt mene at hun ikke kan hvis du fra start fik bopæls retten på dit barn først.har selv stået i samme situation og ved at den der har bopæls retten på barnet også bestemmer det meste :-)

Anmeld

25. juli 2014

Rockertand

Fortvivlet far skriver:

Hej.. 

Hjælp mig!! Tak. 

Du har en god sag her - din eks får ikke fuld forældremyndighed, hvis du er normalt fungerende.
Statsforvaltningen bruger ikke mudderkastningen til noget - faktisk er egen erfaring, at der bliver slået hårdt ned på forsøg på det.

Anmeld

27. juli 2014

Fortvivlet far

Mange tak for jeres svar. Jeg har været på sf, og de mener ligeså at jeg bør tage det roligt. 

Bør jeg søge om at ændre samværet med hendes mor, da jeg ikke føler at det fungere optimalt hos hende?

Anmeld

27. juli 2014

MetteS81

Fortvivlet far skriver:

Mange tak for jeres svar. Jeg har været på sf, og de mener ligeså at jeg bør tage det roligt. 

Bør jeg søge om at ændre samværet med hendes mor, da jeg ikke føler at det fungere optimalt hos hende?

Hvis du føler at samværet hos mor går ud over jeres barns trivsel, så synes jeg at du skal tage det op...det siger sig selv at man ALDRIG skal prøve at gøre det udelukkende for at lave rod i den, fx hvis forældrene ligger i krig og bare vil genere hinanden, MEN hvis det er pga barnets trivsel og ikke andet, så er det klart et emne der skal diskuteres og gøres noget ved.  

Anmeld

27. juli 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Fortvivlet far skriver:

Hej.. 

Hjælp mig!! Tak. 

min eks og jeg har det på samme måde, altså at jeg flyttede og vores søn blev boende hos ham...

Min eks forsøgte at få fuld forældremyndighed og der sagde statsforvaltningen at der skulle meget gode grunde til før de giver fuld forældremyndighed frem for fælles...

Anmeld

27. juli 2014

Fortvivlet far

Jeg ønsker ikke at lave rod i den. 

Jeg har prøvet flere gange at lægge op til at vi kan være fælles om vores datters trivsel, men hun vil ingenting. Når jeg nævner det, siger hun at jeg presser hende psykisk, eller at hun bare skal bo hos hende, og at det er det bedste. 

Det mener jeg ikke det er, da min datter græder når hun skal over til hende. Og i en alder af næsten 3 år, siger 'jeg vil ikke have min mor'. Det gør rigtig ondt, men har tænkt at vi med tiden ville blive bedre til at samarbejde, og tale om tingene. Især har jeg prøvet at få et indblik i hendes hverdag hos moderen, men det må jeg ikke. 

Så hvad skal jeg stille op?

Anmeld

27. juli 2014

MetteS81

Fortvivlet far skriver:

Jeg ønsker ikke at lave rod i den. 

Jeg har prøvet flere gange at lægge op til at vi kan være fælles om vores datters trivsel, men hun vil ingenting. Når jeg nævner det, siger hun at jeg presser hende psykisk, eller at hun bare skal bo hos hende, og at det er det bedste. 

Det mener jeg ikke det er, da min datter græder når hun skal over til hende. Og i en alder af næsten 3 år, siger 'jeg vil ikke have min mor'. Det gør rigtig ondt, men har tænkt at vi med tiden ville blive bedre til at samarbejde, og tale om tingene. Især har jeg prøvet at få et indblik i hendes hverdag hos moderen, men det må jeg ikke. 

Så hvad skal jeg stille op?

Jeg ville tage det op i statsforvaltningen og forklare tingene på en pæn måde, at jeres datter ikke vil hjem til sin mor, mm...jeg ved ikke om det er muligt, men måske kan man få en udefra til at vurdere situationerne.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.