Hvor billigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.347 visninger
13 svar
0 synes godt om
24. juli 2014

MoartilMarc

Kan man gøre et bryllup til omkring 55 mennesker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2014

MyLove E

MoartilMarc skriver:

Det kommer jo an på hvad du vil ha? 

Anmeld

24. juli 2014

MoartilMarc

Det kommer jo an på hvad du vil ha? 

Altså vil aldrig kunne få det jeg gerne vil have. men
Også mere hvor meget andre har brugt på deres bryllup  Og nogen ideer til bryllup

Anmeld

24. juli 2014

Trekløver(:

MoartilMarc skriver:

Nu er jeg ikke selv blevet godt endnu, men jeg har da lige ideer, for at gøre det forholdsvis billigt.

Hvis det er om sommeren brylluppet skal stå, kunne i holde det i haven (har i ikke selv en, så en af jeres forældres, hvis det er muligt). Slå et stort telt op. Ellers findes der lokaler man kan leje for 2000 kr.

Maden kunne i selv tilberede og måske få hjælp af gode venner eller familie. Det kunne være grill, smørrebrød, tapas, buffet.

Livemusik kan i undlade og så nøjes med et anlæg, hvor i kan spille jeres yndlings romantiske sange.

Din kjole kan lejes eller købes brugt. Ellers er lilli billige.

Anmeld

24. juli 2014

Hullabullabulla

Vores bryllup kostede 45000 til 31 mand.. Heraf 5500 til mandens tøj, 2500 til mit tøj og 7500 til ringe.. Mener vi gav ca 700 kuverten for mad + drikkelse , 3000 for disko, 1500 fotograf, 400 for brudebuket, 1000 for borddekorationer og så 5-6000 til det jeg ikke har nævnt her (bryllupskage, kørsel, osv)

Anmeld

24. juli 2014

Lunae

Vores bryllup løb op i 50000 kr og det var med 71 gæster.

Spørg endelig ind, så skal jeg nok uddybe!

Hvad har du af forestillinger til dit bryllup og hvad prioriterer du højt?

Anmeld

24. juli 2014

SussieThyssen

MoartilMarc skriver:

Hvis I lejer et forsamlingshus så kan det gøres rimeligt billigt, hvis I gør som vi gør i vores familie når vi holder fester.

Vi allierer os med et lokalt pizzaria eller fx kinarestaurant og får dem til at levere maden med deres specialiteter (Pizzariaer er billigere og de er tit fx kurdere eller tyrkere og vil meget gerne lave deres lands specialiteter til rimelige penge)
Så får I dem til at komme med et tilbud på buffet til 55 mennesker.
Sidst vi holdt noget fik vi 3 forskellige slags kødretter med tilhørende salater og varme grønsagsfade. Det var enormt lækkert.

Derefter finder du folk til servering og anretning.
Og hvis I selv står for resten...opdækning, bordpynt og dessert + natmad, vil jeg tro at I kan lave det for et sted mellen 7 og 10.000 inkl alt.

Vi fik bageren til at lave et par store plader med frugttærter og til dem var der creme fraiche og flødeskum.
De blev serveret til kaffen, så der var ikke dessert som sådan.

Til skrup-af mad har vi fået alt fra te og sandwicher til hjemmelavet biksemad, frikadeller og kartoffelsalat eller blomkålssuppe med kødboller.
Mulighederne er mange.

Alkohol er jo det dyreste. Men da ingen i vores familie drikker ret meget men bjerge af sodavand, så var det ikke dyrt i vin.
Netop fordi det er buffet, så sætter man vin ind, rød og hvid, evt øl hvis nogle ikke kan leve uden.
Og ellers kander med isvand.

Sidenhen til kaffen kan man godt servere en likør, men man kan jo også godt bare lade folk fortsætte med vinen.
Sidenhen kan man jo så servere øl, vand og cider.

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. juli 2014

stjernehimmel

jeg gætter på vi bliver omkring de 40...(helt hvor mange ved jeg ikke da jeg kun selv skal ha4 gæster med resten er gemalens)

her står den på omkring 20000-25000 kr MAX med alt..

vi laver have fest med helstegt pattegris, tilbehør(jeg selv laver) og dessert... samt div drikkevarer....

Anmeld

25. juli 2014

isabellasmor

MoartilMarc skriver:

vores bryllup kostede omkring 10-15000 og vi var lidt over 30 mennesker. Hvid brud og alt det der. Mad udefra (buffet) bryllupskage osv . Kørsel fx var så en gave og live musik ligeså. Men ja, man kan sagtens gøre det billigt

Anmeld

25. juli 2014

Pigent

MoartilMarc skriver:

Er ikke gift, men vil godt komme med et par gode råd.

Hold festen hjemme eller hos noget familie. Måske noget familie har et telt i kan holde det i. Lej stole og borde. Hvis i gerne vil have ens service så køb plastik tallerkener og glas. Køb bestik på genbrug så hvert bord fx har ens bestik.

Køb tøj på tilbud. Hvis manden har et jakkesæt så kun købe ny skjorte og slip evt sko.

Bestilt mad udenfra. Få noget familie/venner til at lave noget kage, hvem siger en bryllups kage skal være i flere lag. De kunne lave det som en overraskelse (gave) til jer.

Køb drikkevarer i Tyskland.

Få nogle i kender til at klare servering og opvaske mm.

Hvis i kender nogle der har nogle gode højtaler så lån dem og sæt en computer til så der musik.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.