Inden, under eller efter æl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

310 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. juli 2014

Anonym trådstarter

God aften

hvornår er det bedst at have sex for at der er en chance for at blive gravid? 

Er ret sikker på jeg havde æl igår aftes, da jeg havde smerter, men kunne ikke teste for æl.. Vi havde ikke mulighed for at have sex, men har haft det her til aften? Er er håb? 

Så hvornår er det bedst? Inden, under eller efter?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

God aften

hvornår er det bedst at have sex for at der er en chance for at blive gravid? 

Er ret sikker på jeg havde æl igår aftes, da jeg havde smerter, men kunne ikke teste for æl.. Vi havde ikke mulighed for at have sex, men har haft det her til aften? Er er håb? 

Så hvornår er det bedst? Inden, under eller efter?? 

Er det kun fordi jeg er anonym folk ikke har lyst til at svare? 

Anmeld

23. juli 2014

modesty

Er det kun fordi jeg er anonym folk ikke har lyst til at svare? 

Måske er det fordi det er et spørgsmål der er ret nemt at google. 

Det er bedst at have sex i dagene op til og under ÆL. Tror vist at det er 24 timer efter ÆL at der ikke længere er chance for graviditet. Eller også er det lidt kortere, kan ikke helt huske det.

Men du kan ikke vide hvornår du præcist har fået ÆL fordi du har oplevet en smerte. Den smerte kan være kommet før ÆL fordi ægget fylder, eller efter ÆL fordi æggestokken er øm. 

Det bedste er at have sex hver anden dag i cirka 10 dage midten af hver cyklus (hvis den er af gennemsnitlig længde). Så er i i hvert fald helt sikre på at ramme.

Anmeld

23. juli 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Måske er det fordi det er et spørgsmål der er ret nemt at google. 

Det er bedst at have sex i dagene op til og under ÆL. Tror vist at det er 24 timer efter ÆL at der ikke længere er chance for graviditet. Eller også er det lidt kortere, kan ikke helt huske det.

Men du kan ikke vide hvornår du præcist har fået ÆL fordi du har oplevet en smerte. Den smerte kan være kommet før ÆL fordi ægget fylder, eller efter ÆL fordi æggestokken er øm. 

Det bedste er at have sex hver anden dag i cirka 10 dage midten af hver cyklus (hvis den er af gennemsnitlig længde). Så er i i hvert fald helt sikre på at ramme.

Tak fordi du alligevel gad svare.

jeg har ikke en stabil cyklus, den er i gennemsnit det sidste år på 54 dage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.