Gasovne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.170 visninger
8 svar
1 synes godt om
23. juli 2014

mortilsilke

Er der nogle herinde der benytter sig af gasovne i vinteren?
Vi er flyttet til et sted hvor vores elregning er ekstrem, allerede i sommerperioden, så derfor ønsker vi at købe en gasovn og have stående.
Vi bor i en 2 værelses på 65kvm, er 1 enkelt gasovn så nok?
Og hvis man fx køber en hvor der kan være en 10 kg flaske i, ved i hvor længe sådan en holder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2014

Elgaard73

Det er sådan lidt et vidt begreb, hvor længe den holder, for det afhænger af hvilken slags gasovn det er, hvor højt/lavt den er indstillet osv.

Skal jeg give et bud, vil jeg sige minimum omkring 30 timer og maximum omkring 100 timer.

Jeg vil tro at en ovn er nok. Jeg ville i hvertefald kun nøjes med at købe en, til at begynde med. Så kan man jo altid købe en mere, hvis behovet viser sig.

Et lille tip : Sørg for at lufte ekstra ud i de perioder som I bruger den, da den altså hæver luftfugtigheden lidt og der kan danne kondens på vinduer og lign. 

Anmeld

24. juli 2014

mortilsilke

Elgaard73 skriver:

Det er sådan lidt et vidt begreb, hvor længe den holder, for det afhænger af hvilken slags gasovn det er, hvor højt/lavt den er indstillet osv.

Skal jeg give et bud, vil jeg sige minimum omkring 30 timer og maximum omkring 100 timer.

Jeg vil tro at en ovn er nok. Jeg ville i hvertefald kun nøjes med at købe en, til at begynde med. Så kan man jo altid købe en mere, hvis behovet viser sig.

Et lille tip : Sørg for at lufte ekstra ud i de perioder som I bruger den, da den altså hæver luftfugtigheden lidt og der kan danne kondens på vinduer og lign. 

En flaske koster ca 200kr.. Så vi ville skulle bruge nærmest 200kr om dagen på el!? Det er jo pga vi gerne vil undgå vores meget meget dyre elraditorer...

Anmeld

24. juli 2014

LJMNA

Vi bruger vores 1 times tid (nogen gange mindre andre lidt længer) om aftenen når det er "rigtig" koldt.. Tror ikk at det kan betale sig at bruge den 24 timer i døgnet, som det lyder til at du vil!??

Vores varmer stort set hele vores underegtage op, så der er lunt og lækkert..

Anmeld

24. juli 2014

Elgaard73

VenterVanessa skriver:

En flaske koster ca 200kr.. Så vi ville skulle bruge nærmest 200kr om dagen på el!? Det er jo pga vi gerne vil undgå vores meget meget dyre elraditorer...

Ja, hvis I vil have den til at køre i døgndrift, så kan det hurtigt blive en dyr fornøjelse.

Er jeres lejlighed meget utæt eller hvad, siden at den skal køre hele tiden? Normalt bruger man dem jo oftest kun lige til at varme lokalet op med (en times tid i ny og næ, hen over et døgn). Hvis der er velisoleret, så burde det være nok.

Hvis den kører i døgndrift, så stiger luftfugtigheden jo også drastisk og det er bestemt ikke sundt. I risikere at der kommer råd og svamp, medmindre at i lufter ud hele tiden (og så er I jo lige vidt varmemæssigt)

Samt at den jo også afgiver lidt partikler når den brænder. I små portioner er de ikke farlige, men i døgndrift tror jeg ikke på at det er sundt i længden.

Anmeld

24. juli 2014

Isabella_mor

VenterVanessa skriver:

Er der nogle herinde der benytter sig af gasovne i vinteren?
Vi er flyttet til et sted hvor vores elregning er ekstrem, allerede i sommerperioden, så derfor ønsker vi at købe en gasovn og have stående.
Vi bor i en 2 værelses på 65kvm, er 1 enkelt gasovn så nok?
Og hvis man fx køber en hvor der kan være en 10 kg flaske i, ved i hvor længe sådan en holder?

det kan i gøre billigere..

jeg så engang denne youtube video, og jeg synes det var så genialt...  

så det kan i jo overveje om det ikke ville være en billigere og ikke mindst kønnere løsning.

http://www.youtube.com/watch?v=brHqBcZqNzE

Anmeld

24. juli 2014

mortilsilke

LJMNA skriver:

Vi bruger vores 1 times tid (nogen gange mindre andre lidt længer) om aftenen når det er "rigtig" koldt.. Tror ikk at det kan betale sig at bruge den 24 timer i døgnet, som det lyder til at du vil!??

Vores varmer stort set hele vores underegtage op, så der er lunt og lækkert..

Men har i så slet ikke andet tændt af varme?
Jeg ved ikke hvorfor, jeg troede de skulle være tændt hele tiden, ligesom jeg plejer at have radiatorer tændt hele tiden..

Anmeld

24. juli 2014

LJMNA

VenterVanessa skriver:

Men har i så slet ikke andet tændt af varme?
Jeg ved ikke hvorfor, jeg troede de skulle være tændt hele tiden, ligesom jeg plejer at have radiatorer tændt hele tiden..

Jo vi har fjernvarme, men i stede for at gå og skrue op og ned på radiatorene så tænder vi gasovnen hvis det er for koldt ..

Du skal ogs være obs på at hvis i har fjernvarme der hvor i bor, skal i betale afgifterne lige meget om i bruger det eller ej.. Og afgifterne er ofte den dyre del af regningen (ihvertfald i den her del af landet, hvor jeg bor)

Anmeld

24. juli 2014

mortilsilke

Jo vi har fjernvarme, men i stede for at gå og skrue op og ned på radiatorene så tænder vi gasovnen hvis det er for koldt ..

Du skal ogs være obs på at hvis i har fjernvarme der hvor i bor, skal i betale afgifterne lige meget om i bruger det eller ej.. Og afgifterne er ofte den dyre del af regningen (ihvertfald i den her del af landet, hvor jeg bor)

Vi har ikke fjernvarme

Vi har disse gamle el radiatorer hængende, og de er så vanvittig dyre at jeg kunne dø, så derfor prøver jeg at finde en billigere løsning når det bliver koldt, så vi ikke skal betale så dyr en regning og kan have dem slukket..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.