Om en måned er det et år siden jeg smed p-pillerne og tillod mig selv at starte på babydrømmene... Allerede efter to måneder stod jeg med en positiv test i hånden og jeg smed de fleste bekymringer og var ovenud lykkelig for at det var gået så hurtigt når nu kvinderne i min familie generelt har svært ved at få børn.
Jeg fik lov at være gravid indtil 7. uge hvor jeg, en lørdag, 5 minutter før vi skulle ind ad dørene i biografen, med popcorn og sodavand i hænderne og sammen med min kæreste og brødre, begyndte at bløde. Jeg mærkede menstruationssmerterne og styrtede på toilettet hvor jeg så det friske, røde, forbandede blod. Jeg kan stadig huske at jeg bare gik min vej, udenfor i den begyndende vinterkulde i mørket foran biografen, og tudede. Min kæreste kom hurtigt efter mig, og vi overlod mine brødre til filmen...
Jeg ringede til vagtlægen, og jeg fik besked på at vente til efter weekenden hvor jeg kunne opsøge min egen læge. Om søndagen tog vi til min kærestes mors fødselsdag. Jeg blødte de store klumper ud på hendes toilet... Vi burde være blevet hjemme, men jeg insisterede på at jeg var okay. Mandag tog jeg på arbejde. Jeg var studerende i praktik i en børnehave. At se alle børnene og de mange gravide mødre samt min kollega der var nøjagtig lige så langt henne som jeg selv, var for meget, og jeg tog hjem.
Jeg gav ikke mig selv lov til at være ked af det. Der er jo andre der mister langt senere i graviditeten eller mister deres små børn... Jeg havde ikke ret til at føle sorg...
Siden da har jeg haft meget uregelmæssige cyklusser og en enkelt på 70 dage, samt fået konstateret endometriose.
Jeg bliver ved med at føle at den graviditet jeg havde var den eneste jeg får... Min termin lå i starten af juli... jeg kunne have haft et barn nu!
Denne måned er min ægløsning først kommet på dag 30 og jeg forventer mens om en uges tid. Jeg orker bare næsten ikke at håbe mere. Jeg ved godt at det "kun" er 11 måneder vi har været i gang, men ønsket om et barn har eksisteret i flere år, og jeg bliver så ulykkelig når testen er negativ mens det føles som om alle i min omgangskreds bliver gravide.
Åh, det blev langt og rodet! Men hvordan pokker holder I humøret oppe når I har været i gang længe?
Anmeld