Hej alle i søde damer, der svarede mig på min lange smøre forleden aften
Jeg har idag haft besøg af sundhedsplejersken, der tog imod alt hvad jeg havde at fortælle på præcis samme måde som i gjorde. Hun lyttede og forstod og havde faktisk også tænkt på at jeg kunne have brug for hjælp.
Hun gjorde meget for at understrege at hun synes jeg er en fantastisk mor, og hun havde allerede gjort en masse for at finde ud af hvilken slags hjælp jeg kunne få, men det var svært at give mig hjælp, når jeg egentlig gjorde alt rigtigt. "Heldigvis" taler min diagnose for at jeg kan få hjælp.
Jeg nævnte aflastningsfamilie og hun havde også tænkt på det samme, men dette kræver at hun laver en underretning omkring mig og så bliver der lavet en forældreevneundersøgelse. Det lyder simpelthen så voldsomt og skræmmende og jeg er ærlig talt lidt bange omkring det, men hun blev ved med at forsikre mig at denne underretning ikke var ens betydende med en tvangsfjernelse eller lig., men bare var noget der skulle til, for at blive bevilliget en aflastningsfamilie, så jeg sagde ok. Hun sagde flere gange at hun ikke havde en finger at sætte på mig eller mit barn, alt fungerede fint, men det var den her vej vi skulle gå og hun skulle nok sende mig en kopi af underretningen, så jeg ikke følte der blev talt om mig bag min ryg. Hun ville bl.a skrive at jeg har brug for at tage mig af mig selv, pga min diagnose og sådan.
Derudover skete det mest fantastiske igår. Da jeg efter en times tid har stået på altanen med min søn i barnevognen og forsøgt at få ham til at sove, råber en ældre mand, fra en af de andre altaner i boligblokken, pludselig om ikke han skal gå en tur med ham så jeg kan slappe lidt af. Jeg siger ja tak, og de kom begge glade tilbage efter 1½ time. Idag spurgte han om han måtte gå en tur med ham igen. Jeg sagde ja tak, og kom i bad og har slappet lidt af. Da de kom hjem spurgte manden om der ikke var en far her og jeg sagde nej. Han spurgte så om hans kone og ham måske måtte agere reservebedster når vi havde brug for det, for de havde også lidt brug for det i deres liv. Vi talte en del og de tilbød både at køre os hvis vi fik brug for det, hjælpe med praktiske ting i hjemmet, og ikke mindst at tilbringe tid med min søn og aflaste mig lidt.
Jeg er chokeret og glad over at der findes så fantastiske mennesker. På samme måde som jeg er taknemmelig og glad for alle jeres søde ord og hjælp forleden aften. Jeg har dømt mig selv så hårdt og været sådan på vagt at jeg slet ikke har tænkt tanken at nogen kunne føle medfølelse eller sympati for min situation - men det gjorde i alle, så tak 
Jeg vil meget gerne løbende komme med opdateringer når der sker mere i aflastningssagen, hvis nogen vil høre det, og evt. stå frem på et tidspunkt når jeg er klar.
Igen, tusind mange gange tak. Jeg er rørt og lykkelig over hvordan fremmede, både på nettet og i virkeligheden, har hjulpet mig til, hvad der allerede føles, som en lettere hverdag.