BPA Frie Baby Flasker og Suttekopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.221 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. august 2009

Miamaja

Er det noget I gaar op i derhjemme, nu eksperterne er begyndt at blive nervose rundt omkring i  verdenen over de 'go'e gamle plastik flasker og kopper til vores kaere born'?

Naar man laeser om de studier der er foretaget, er det alligevel ganske alvorlige effekter plastik kan fremkalde og har fremkaldt hos mus og rotter.
Saa nu er plastik suttekopperne smidt ud og det er Eco kids der staar paa menuen, her hjemme.

De kan faas hos www.crocodilecreek.com for dem der ogsaa vil droppe plastik stofferne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

ekzunz

Hvis det var noget vi brugte ville jeg da gå op i det, men jeg har aldrig ejet hverken en sutteflaske eller en suttekop....

Anmeld

16. august 2009

4xGreve

Spøger nok dumt, men hvad er det for nogen bivirkninger? og også ved kopper? troede kun det var hvis flasken blev opvarmet og at plastikket derfor blev varmt...?

Knus Stina

Anmeld

16. august 2009

Ni-ko-li-ne

mange sutteflasker er lavet af polycarbonat (plastic) og dette afgiver med tiden Bisphenol-A (BPA) dette stof opfatter kroppen som et af de kvindelige hormoner og derved kan det have bivirkninger.... det er imidlertid bevist at de fleste sutteflasker afgiver dette stof i så lille en mængde at det langt fra er skadeligt... men i større mængder, ja så har det effekter....

jo ældre en flaske er (jo mere slidt) jo mere BPA afgives der...

vi bruger MAM flasker de er BPA frie :0)

Anmeld

16. august 2009

RumlesMor

Vi brugte også MAM flasker, og vil også købe dem denne gang.
Synes også de er nemmere at gøre rene, når man kan skrue bunden af.

Anmeld

16. august 2009

Ni-ko-li-ne

Rumle skriver:

Vi brugte også MAM flasker, og vil også købe dem denne gang.
Synes også de er nemmere at gøre rene, når man kan skrue bunden af.

ja det giver lidt flere dele at vaske og flere steder mælken kan snige sig hen.... men vi er også glade for dem, Nikoline var ved at få kolik da vi brugte Avent nemli :0)

Anmeld

16. august 2009

Bondepigen

Vi bruger ganske simpelt glasflasker...

Anmeld

17. august 2009

Miamaja

ka-ri-na skriver:

mange sutteflasker er lavet af polycarbonat (plastic) og dette afgiver med tiden Bisphenol-A (BPA) dette stof opfatter kroppen som et af de kvindelige hormoner og derved kan det have bivirkninger.... det er imidlertid bevist at de fleste sutteflasker afgiver dette stof i så lille en mængde at det langt fra er skadeligt... men i større mængder, ja så har det effekter....

jo ældre en flaske er (jo mere slidt) jo mere BPA afgives der...

vi bruger MAM flasker de er BPA frie :0)

Nemlig. jeg vil lige tilfoje at selvom det er saa lille en maengde der udskilles, er det alligevel for meget for en lille baby's system siger de.

jeg drikker dog stadig af plastik vand flasken, som jo ogsaa udskiller stoffet.

Anmeld

17. august 2009

Miamaja

WiitrioeN skriver:

Spøger nok dumt, men hvad er det for nogen bivirkninger? og også ved kopper? troede kun det var hvis flasken blev opvarmet og at plastikket derfor blev varmt...?

Knus Stina

det er da ikke et dumt sporgsmaal. Der er saa mange side effekter p.g.a dette stof at jeg linker lige: http://www.baumhedlundlaw.com/bpa/bpa_side_effects.php

Anmeld

17. august 2009

4xGreve

Miamaja skriver:

det er da ikke et dumt sporgsmaal. Der er saa mange side effekter p.g.a dette stof at jeg linker lige: http://www.baumhedlundlaw.com/bpa/bpa_side_effects.php

Tak for link... Men her er det for sent, daniella er 1 år og 3 måneder og har fået flask siden hun var 2 måneder og vi tror det er slut om et par måneder, så for os er det vist for sent...
Men får det da lidt dårlig med mig selv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.