Tigerspring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

764 visninger
9 svar
1 synes godt om
22. juli 2014

Papillon

Hvordan oplevede I de første tigerspring? Hvor længe varede de? Og passede de med uger i forhold til termin?

Jeg har en lille tiger på 4 1/2 uge, så begrebet er helt nyt for mig, og jeg er nysgerrig efter at høre andres oplevelser Gode råd til at komme igennem dem modtages også gerne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2014

Putomanen

Jeg kan anbefale bogen vidunderlige uger, eller app'en.
Tigerspringene er alle forskellige, både i hvad der sker, varighed mm.

Her passer tigerspringene på fødselsdagen og ikke termin. Det er rart at vide hvad der sker, når ens lille pus bare græder og kun vil hænge på armen

Anmeld

22. juli 2014

Papillon

Putomanen skriver:

Jeg kan anbefale bogen vidunderlige uger, eller app'en.
Tigerspringene er alle forskellige, både i hvad der sker, varighed mm.

Her passer tigerspringene på fødselsdagen og ikke termin. Det er rart at vide hvad der sker, når ens lille pus bare græder og kun vil hænge på armen

Tak Jeg har hentet app'en, bogen kan jeg ikke anskaffe lige nu. 

Jeg er stadig nysgerrig efter at høre folks egne oplevelser, netop fordi alle børn vel ikke er lige efter bogen

Anmeld

22. juli 2014

Clisolka

Papillon skriver:

Hvordan oplevede I de første tigerspring? Hvor længe varede de? Og passede de med uger i forhold til termin?

Jeg har en lille tiger på 4 1/2 uge, så begrebet er helt nyt for mig, og jeg er nysgerrig efter at høre andres oplevelser Gode råd til at komme igennem dem modtages også gerne!

Min ældste var ikke så slem før 12-ugers springet, men ved lillebror har vi mærket springene meget, især 5-ugers, 8-ugers og 37-ugers springet 

Det bedste du kan gøre, er at baby ved at du er i nærheden 

Anmeld

22. juli 2014

Putomanen

Papillon skriver:

Tak Jeg har hentet app'en, bogen kan jeg ikke anskaffe lige nu. 

Jeg er stadig nysgerrig efter at høre folks egne oplevelser, netop fordi alle børn vel ikke er lige efter bogen

Vi har været igennem 5, 8 og 12 ugers springet, og her var det klart 8 ugers springet, som var værst. Det tog 11 dage og startede med at han var meget omklamrende og sluttede med lange skrigture om aftenen.

Generelt bliver han meget omklamrende og skal bæres på armen. Han accepterer sjældent at blive lagt for sig selv for at sove. Men bgefter er han bare så glad og har lært noget nyt.

Anmeld

22. juli 2014

Papillon

Clisolka skriver:

Min ældste var ikke så slem før 12-ugers springet, men ved lillebror har vi mærket springene meget, især 5-ugers, 8-ugers og 37-ugers springet 

Det bedste du kan gøre, er at baby ved at du er i nærheden 

Og vi er kun i gang med første spring, det føles som om, der er langt igen - godt der er gode uger indimellem

Vi har hende med på armen alle vegne, hun accepterer ikke andet. Slyngen er min ven og giver lidt tid med to hænder, når hun kan sove i den et stykke tid

Anmeld

22. juli 2014

Papillon

Putomanen skriver:

Vi har været igennem 5, 8 og 12 ugers springet, og her var det klart 8 ugers springet, som var værst. Det tog 11 dage og startede med at han var meget omklamrende og sluttede med lange skrigture om aftenen.

Generelt bliver han meget omklamrende og skal bæres på armen. Han accepterer sjældent at blive lagt for sig selv for at sove. Men bgefter er han bare så glad og har lært noget nyt.

Åh det lyder hårdt 

Sådan er hun også, vil helst være mave til mave hele tiden og vil kun sove for sig selv om natten indtil morgenmad kl. 6-8  Tak for den sidste kommentar, jeg glæder mig!

Anmeld

22. juli 2014

Matuk

Her passede de første spring også med fødselsdagen og ikke terminsdatoen. 

Synes den beskrivelse som Vidunderlige uger giver passede ret godt på de første spring. 

Her efter at han er blevet over et år synes jeg ikke den rammer så godt længere. Der er udviklingen mere flydende. 

Anmeld

22. juli 2014

Papillon

Matuk skriver:

Her passede de første spring også med fødselsdagen og ikke terminsdatoen. 

Synes den beskrivelse som Vidunderlige uger giver passede ret godt på de første spring. 

Her efter at han er blevet over et år synes jeg ikke den rammer så godt længere. Der er udviklingen mere flydende. 

Her er der en dags forskel på termin og fødselsdag, så det er vist hip som hap

Jeg må vist have fat i den bog

Anmeld

23. juli 2014

Putomanen

Papillon skriver:

Åh det lyder hårdt 

Sådan er hun også, vil helst være mave til mave hele tiden og vil kun sove for sig selv om natten indtil morgenmad kl. 6-8  Tak for den sidste kommentar, jeg glæder mig!

Det er rigtig hårdt mens det varer, og der var det rart at vide, hvor længe det maksimalt kunne tage. Det er forskelligt fra spring til spring, men 8 ugers springet varer fra 2-14 dage.

Det er bare så skønt at se, at de har lært noget nyt og udvikler sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.