Har lige et spørgsmål omkring baby i uge 6-7

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

375 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juli 2014

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg er i uge 6 - 7 stykker. Og har ikke længere nogle symptomer. (Ihvertfald ikke nogle jeg ser som pga baby) og i starten har jeg haft mens-på-vej-følelse og ømme bryster. Nu har jeg intet. Så tænkte på om baby kan gå til grunde, i maven så tidligt uden at udskille sig selv? Eller hvad man nu siger? Kan der stadig være liv? Årh er så bange.  Nogen som har et svar på mit spørgsmål. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2014

Chellie

Det desværre er helt normalt, at graviditeten kan gå til grunde så tidligt. Det er som regel noget der sker, hvis fosteret bare ikke er sundt/levedygtigt, eller i nogle tilfælde, hvis der slet ikke er et foster, men kun moderkage.

Jeg kan kun anbefale dig at få en tidlig scanning, hvis du er meget bekymret. Det koster omkring 400,-, men hvis graviditeten er sund, kan du måske få lov at se hjerteblink allerede nu 

Anmeld

21. juli 2014

Bak

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg er i uge 6 - 7 stykker. Og har ikke længere nogle symptomer. (Ihvertfald ikke nogle jeg ser som pga baby) og i starten har jeg haft mens-på-vej-følelse og ømme bryster. Nu har jeg intet. Så tænkte på om baby kan gå til grunde, i maven så tidligt uden at udskille sig selv? Eller hvad man nu siger? Kan der stadig være liv? Årh er så bange.  Nogen som har et svar på mit spørgsmål. 

Jeg er sikker på, du kan slappe helt af. Det er helt normalt at symptomerne forsvinder:-) Ikke alle har symptomer i starten (jeg er en af dem)
Vær du bare opmærksom på blødning og smerter.

Anmeld

21. juli 2014

B&J

fra jeg var 4 uger til 8 uger der omkring havde jeg ømme bryster der fra og til jeg fødte havde jeg stort set ingen tegn ud over da jeg kom i uge 19 hvor han sparkede

Anmeld

21. juli 2014

Anonym trådstarter

Men hvis fosteret er død ville den så ikke komme ud ? Altså med blod? Har ingen smerter og intet blod. :/ 

ville super gerne en skanning men syns det dyrt. :/ 

Anmeld

22. juli 2014

LEJ

Anonym skriver:

Men hvis fosteret er død ville den så ikke komme ud ? Altså med blod? Har ingen smerter og intet blod. :/ 

Jeg stod også i samme "situation" da jeg var en 7 uger henne. Vi bestilte derfor en trygheds scanning og fik lov til at se det fineste hjerteblink. Det er de bedste penge jeg nogensinde har brugt. Blev nærmest et helt andet menneske bagefter og jeg følte mig virkelig tryg ved at baby havde det godt. 

Det næste jeg skriver vil måske gøre dig nervøs, så lad være med at læse det, hvis du ikke har lyst!!!! 

Sidst jeg var gravid begyndte jeg at bløde voldsomt dagen inden jeg skulle til nf og, da jeg blev scannet inde på gynekologisk afdeling viste det sig, at fosteret var gået til, da jeg var 8 uger henne. Min krop havde bare ikke reageret på det og det var derfor jeg først begyndte at abortere så længe efter. 

Anmeld

22. juli 2014

Anonym

Anonym skriver:

Sidder med samme tanker/følelser som dig. Skal til nr scanning på torsdag og er død nervøs for om fostret er dødt og min krop bare ikke har frastødt det. 

Synes der er forfærdelig lang tid til torsdag!! 

Anmeld

22. juli 2014

modesty

Tag en dyb indånding og slap heeelt af. Synes det er et urimeligt svar den første i tråden kommer med. Ja - fostret kan gå til grunde så tidligt uden at udskilles. Men det er HELT HELT normalt at mærke symptomer i starten som forsvinder. Nogle oplever aldrig symptomer, og det er også normalt. Der er ingen grund til at betale dig til en scanning - der er ikke noget unormalt ved dit forløb.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.