Er en søskende vogn nødvendig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Nødvendig?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.834 visninger
12 svar
1 synes godt om
21. juli 2014

Helloo

Der kommer til at være 20 mdr mellem mine drenge, og ka simpelthen ikke beslutte mig for om det er nødvendigt.  

Hvad synes i? ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2014

De3Guldklumper

Der kommer til at være 20 mdr mellem mine drenge, og ka simpelthen ikke beslutte mig for om det er nødvendigt.  

Hvad synes i? ��

Det kommer meget an på hvad dit behov er

Jeg har 15 mdr mellem mine de ældste og har aldrig ejet en søskendevogn. Vi købte en klapvogn og et ståbræt og det fungerede super fint og den ældste kunne sagtnes finde ud af og bruge det.

Jeg skulle bruge den til hente/bringe i vs, når vi skulle en tur på gågaden og når vi skulle med bussen til bedsteforældrene. Altså når jeg skulle fragte ungerne alene.

Når min bedre halvdel var med og vi tog på tur så havde vi både klapvogn (til den store) og barnevogn til den lille.

Vi har aldrig haft behov for en søskendevogn

Anmeld

21. juli 2014

Troldemommi

Louise6551 skriver:

Hvad synes i? ��

Jeg er glad for at jeg ikke fik snøvlet mig sammen inden lillebrors ankomst til at få købt en søskendevogn, vi har overhovedet ikke savnet den jeg syntes du skal vente og se om i får behovet for sådan en

Monica

Anmeld

21. juli 2014

LJMNA

Kommer an på behov, men med ståbræt, eller søskende sæde kommer man langt.
Dog ville jeg aldrig ha undværet min, men jeg går ogs hjemme med mine børn og gå minimum 5 km dagligt

Anmeld

21. juli 2014

Clisolka

Louise6551 skriver:

Hvad synes i? ��

Du kan altid vente og se om den evt. bliver nødvendig 

Min datter var knap 3 år da hun blev storesøster, så her var det ikke nødvendigt. Jeg trænede hende i at gå ved siden af barnevognen i stedet (og kigge efter biler, når vi skulle over vejen). 

Hun var for stor til et søskendesæde - og for meget krudt i numsen til et ståbræt 

Når vi er på langtur, så har vi altid klapvogn og barnevogn med 

Anmeld

21. juli 2014

(august)

Vi brugte barnevogn og ståbræt det første år til of fra institution og ellers var vi to voksne og to børn af sted hver gang. 

Da den lille var knap et år (har forresten 17mdr imellem) købte vi en søskendevogn Baby Jogger City Select og det er det bedste køb jeg længe har gjort. Vi brugte den hele tiden i 1,5 år og har så lige solgt den da den store bliver 4 og den lille er 2,5, så der var ikke det store behov for den mere. 

Fik næsten det samme for den som jeg havde givet, så kan kun anbefales. 

Anmeld

21. juli 2014

lycly

Louise6551 skriver:

Hvad synes i? ��

Der er 22 mdr imellem mine, og jeg havde ikke en søskendevogn. Selvfølgelig kunne den i få situationer være rar at have, men bestemt ikke nødvendigt. Købte i stedet en croozer til cyklen. Den kan også bruges som klapvogn

Anmeld

21. juli 2014

Helloo

Tak for svar piger.  Må se tiden an

Anmeld

21. juli 2014

Hønsemor

Vil som de andre sige at det kommer helt an på dit/jeres behov..

Vi har 2 år og 2 mdr imellem og vi har en søskendevogn der kan laves om til enkeltvogn, altså kan vognen også anvendes af kun et barn og fylder derfor kun hvad en vogn fylder. Grunden til vi valgte denne, er fordi vi ingen bil har og jeg er meget alene med børnene både i hverdagene og weekenderne, så var og er afhængig af at begge børn har et sted at slappe af mens vi er ude, dog bruges det ene sæde ikke så ofte mere, da den store snart fylder 4. Men er vi ude nogen steder, hvor vi ved han også kan blive træt eller mættet for indtryk, så tager vi det med

Anmeld

21. juli 2014

Bertris

Har haft samme tanker, får 18 måneder imellem, og vi har besluttet os for at vente med at købe en til behovet opstår, hvis det overhovedet gør, til gengæld leder vi lige nu efter et ståbræt til klapvognen til når jeg bliver nød til at gå ud med begge unger samtidig  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.