Chevro skriver:
Ja, jeg har et stort problem.. :/
Min kærestes far har jeg kendt de sidste 7 år, og vi har haft en del ture!
Han elsker at nedgøre andre, svine andre til, nedgøre folks hjem og ting osv.. Jeg er blevet kaldt en kælling, gimpe mm. gennem tiden..
Han nedgøre min svigermor! :O altså hans KONE, Når vi allesammen er samlet.. Hun må aldrig snakke i en forsamling, og hun har ikke forstand på en skid osv.. 
Sidst vi sås, sagde han alt muligt om min families hjælp, osv. De hjælper os med ALT hvad vi behøver (: <3 uanset hvornår på døgn! Og han var rigtig ubehagelig, og at jeg aldrig hjalp med en skid, og kun sad på min flade røv!
Det skal så lige siges, at jeg de sidste 7 år - har lavet ALT hvad de har af fjernsyn, computere, iPads, telefoner, internet, backups, osv osv osv. Alt det de absolut ingen forstand har på.
Vi holdte forleden 2 års fødselsdag for min søn, der dukkede han så slet ikke op :O 
Nu skal min svigermor holde fødselsdag på tirsdag - men jeg er fysisk dårlig over at skulle med! Så har takket nej 
Min kæreste er enormt sur på mig konstant over det! Og siger jeg selv er skyld i det hele :/
Er det sandt?
Nu skriver du, som det sidste, om det er sandt, at du selv er ude om det. Det kan vi selvfølgelig ikke svare på herinde, fordi vi ikke har alle oplysninger. Så, alene at dømme, ud fra det du har givet af oplysninger, så nej, din svigerfar lyder som en rablende psykopat. Men, det er jo ikke det samme, som at han er det. Måske har han nogle konkrete ting, han er blevet irriteret over, som måske er rigtige nok, men bare kommer meget uheldigt til udtryk? Måske er han ikke selv klar over, hvordan hans opførsel virker på andre?
Mulighederne er jo mange, når man kun har begrænset information at vurdere ud fra 
Min X svigerfar var (er) også lidt at et spøjst menneske. Første gang jeg mødte ham, kort før brylluppet, havde vi betalt hans dyre fly-billet fra udlandet, for at han kunne være med til vores store dag, og til trods for, at det var første gang han mødte mig, at det var første gang han så sin søns hjem i Danmark, at vi havde betalt alle udgifter for at han kunne komme på besøg, var hans første ord stadig: "I'm so f*cking depressed", da han trådte ind ad døren. Han brugte hele sin uge i Danmark på at hundse rundt med både sin søn og jeg, klage over alt, der ikke var efter hans hovede, og han var i det hele taget ikke en gæst, som jeg ønskede at få på besøg igen.
Årsagen - anti-depressiver blandet med sjov tobak. Manden *er* faktisk syg, dog heldigvis kun i en mild grad. Men nok til, at han er svær at være sammen med.
Løsning: Mit hus, mine regler (og min daværende mands, selvfølgelig). Hans hus, hans regler. Vi satte en stopper for hans respektløse adfærd ved at give ham en skideballe, kort og godt, og bede ham finde et hotel for egen regning, hvis han ikke kunne indrette sig. Da vi et par år senere besøgte ham, jamen, så kunne vi ikke bede ham om at ændre opførsel i hans eget hjem, men vi kunne vælge ikke at være der. Så, når han blev for meget, jamen, så skred vi, ganske enkelt. Hen til der, hvor vi overnattede (ude i byen), og så kunne vi komme igen når han kunne opføre sig ordentligt. Dels hjalp det faktisk på hans opførsel. Dels gav det os det nødvendige pusterum, når han blev for meget, så vi kunne genopbygge vores gode humør, og finde vores tolerance frem igen 
Jeg synes, du og din kæreste skal tage en snak om årsagerne til ufreden. Ikke noget med at "det er også bare din skyld", men konkret - hvad er det, der gør at han siger dette? Hvordan løser man konflikten? Fx. kan du jo godt beslutte, hvad du vil finde dig i, og hvad du ikke vil finde dig i. Vælg konflikten fra - hvis du bliver kaldt nedværdigende navne af svigerfar, så rejser du dig roligt op, kysser svigermor kærligt farvel, og ønsker alle en god dag - og skrider. Hvis han er på besøg hos jer, så snak med din kæreste om, hvilken opførsel, I vil tolerere, og lav en slagplan for at undgå at grænserne overskrider.
Nu ved jeg som sagt ikke meget om selve konflikten og dens årsager, men, sæt dig nu alligevel ned, tænk godt efter, og overvej om/hvornår du evt. selv kunne have opført dig mere hensigtsmæssigt. Er det en sort/hvid konflikt, eller kan du også tage noget af problemet på din egen kappe? Hvad kan du selv gøre bedre?
Det er ikke nemt, når du og din kæreste ikke lader til at være enige om, hvor problemet egentlig er. Det bør I nok få kigget på, som det første. Der er ingen grund til, at din svigerfar også skal skabe splid når han ikke er tilstede