Lukket æggeleder efter kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.115 visninger
9 svar
1 synes godt om
20. juli 2014

qwaszx

Er der nogen der har erfaring/viden om dette? 

Eller hvor stor/lille chancen er for at det sker? 

Vi vil gerne undgå at "bruge" en æggeløsning på dette nu ferielukket hos vores gynækolog har udskudt starten på inseminering. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2014

lenemor77

qwaszx skriver:

Er der nogen der har erfaring/viden om dette? 

Eller hvor stor/lille chancen er for at det sker? 

Vi vil gerne undgå at "bruge" en æggeløsning på dette nu ferielukket hos vores gynækolog har udskudt starten på inseminering. 

Det skete for mig. I 2008 fik jeg akut kejsersnit. Desværre løb der fostervand ind i bughulen - og det gav arvæv mellem æggestokke og æggeledere. Vi måtte gennem IVF for at få barn nummer 2.

Anmeld

20. juli 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Undskyld jeg sådan presser mig ind i din tråd 

men vil det sige at der nogle der kan risikere ikk at kunne lave flere børn naturligt hvis de få kejsersnit?

Anmeld

20. juli 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
lenemor77 skriver:

Det skete for mig. I 2008 fik jeg akut kejsersnit. Desværre løb der fostervand ind i bughulen - og det gav arvæv mellem æggestokke og æggeledere. Vi måtte gennem IVF for at få barn nummer 2.

Vil det sige nogle kan risikere ikk at kunne få flere børn naturligt hvis de få kejsersnit?

Anmeld

20. juli 2014

lenemor77

Kommende mor skriver:

Vil det sige nogle kan risikere ikk at kunne få flere børn naturligt hvis de få kejsersnit?

Jeg kan ikke svare på om det er uheldige omstændigheder, der gav mig ar, men ja.. Jeg danner desværre ar - selv ved mindre sår - så det gjorde mig nok mere disponibel. Samtidig var det i uge 32, og jeg er opereret for endometriose...

Anmeld

21. juli 2014

qwaszx

lenemor77 skriver:

Tak for svar! 

Anmeld

27. juli 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Ifølge bogen om kejsersnit,er efterfølgende 'dårlig' fertilitet faktisk en meget almindelig men grad efter et akut kejsersnit,der står dog ingen procentsatser på,men hvis man søger på diverse baby forums,er det faktisk en del kvinder der får svært ved at live naturlige gravide efter et kejsersnit,særligt de akutte.

Desværre er det ikke noget de oplyser om på syghusene,hvilket jeg synes er for dårligt. 

Anmeld

27. juli 2014

qwaszx

Mor_til_3_unger skriver:

Ifølge bogen om kejsersnit,er efterfølgende 'dårlig' fertilitet faktisk en meget almindelig men grad efter et akut kejsersnit,der står dog ingen procentsatser på,men hvis man søger på diverse baby forums,er det faktisk en del kvinder der får svært ved at live naturlige gravide efter et kejsersnit,særligt de akutte.

Desværre er det ikke noget de oplyser om på syghusene,hvilket jeg synes er for dårligt. 

Hold da op. 

Jeg havde dog fået kejsersnittet alligevel, da baby fik stress og skulle af for mange veer. 

Tal for dit input, så blev jeg en smule klogere - dog ikke på om jeg skal springe et forsøg over og få tjekket æggelederne igen. 

Anmeld

27. juli 2014

CroQuis

Jeg havde en lukket æggeleder, som med høj sandsynlighed skyldes arret efter en fjernelse af blindtarmen.

Det blev først opdaget, da graviditeten satte sig i den æggeleder, og den blev derfor fjernet. Så har kun 1 æggeleder nu.

Anmeld

27. juli 2014

Christine

Mor_til_3_unger skriver:

Hvad er bogen om kejsersnit?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.