Hun er først begyndt at gylpe nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.515 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. august 2009

JustAnotherName

Min datter er 3 måneder gammel om en uge.
Indtil sidste uge, havde hun kun gylpet een eneste gang i sit lille korte liv - og det skyldes vist at jeg vendte og drejede hende lidt for mange gange efter et måltid, så hun skvulpede over  ....Men ellers, om hun kom i bevægelse lige efter spisning eller ej, så har hun ikke tidligere gylpet.

I sidste uge var vi i sommerhus en uge, og der startede det for allerførste gang. Oftest, og nok næsten kun, i formiddagstimerne, egentlig....
Det virker lidt som om, at det er fra amningerne som foregår liggende. Når så hun bliver bøvset af senere, så kommer der lidt op.

Er det almindeligt nok at der slet ikke bliver gylpet OVERHOVEDET de første 3 måneder, og det så pludselig begynder at komme ??

Ja, det er jo ikke fordi det er et problem, jeg undres bare lidt over det. Og så skal jeg liiiige huske at lære og vænne mig til at have en stofble over skulderen. Det har ikke været nødvendigt førhen jo

Kh. Katrine, mor til Celina 220509, som skal vacceneres på fredag ....mor ser ikke ret meget frem til de forbandede stik!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

Vinker

Hej Katrine

Kan godt forstå du undrer dig!
Niklas Emil gylpede heller ikke de første måneder, men så pludselig gjorde han det af og til i en periode og så gik det lidt i sig selv igen og så kom det pludselig igen.... ret mærkeligt. Han gjorde/gør det altid når jeg mindst venter det - typisk!

Anmeld

24. august 2009

JustAnotherName

Vinker skriver:

Hej Katrine

Kan godt forstå du undrer dig!
Niklas Emil gylpede heller ikke de første måneder, men så pludselig gjorde han det af og til i en periode og så gik det lidt i sig selv igen og så kom det pludselig igen.... ret mærkeligt. Han gjorde/gør det altid når jeg mindst venter det - typisk!

Hej søde Rikke.

Tak for dit svar.
Ved Celina stod det på en uges tid. Og så har det ikke været siden.
Mystisk! ...Måske det er ligesom du beskriver - noget der sådan lidt kommer og går igen i perioder 

Håber I har det godt ?

Knus fra Katrine og pigerne.

Anmeld

24. august 2009

qp

Det kan være opstået af trykket i dit bryst - nogle gange er der mere tryk på mælken end andre gange og så får hun bare lidt mere end hvad der er plads i maven... Så er det jo, at de små gylper...
Det kan også være fordi hun er for ivrig/sulten og får spist lidt for meget nogen gange (som med os voksne). Børn gylper når de har fået for meget.

Kh Mariann

Anmeld

24. august 2009

SAL

Marcus' Mor skriver:

Det kan være opstået af trykket i dit bryst - nogle gange er der mere tryk på mælken end andre gange og så får hun bare lidt mere end hvad der er plads i maven... Så er det jo, at de små gylper...
Det kan også være fordi hun er for ivrig/sulten og får spist lidt for meget nogen gange (som med os voksne). Børn gylper når de har fået for meget.

Kh Mariann

- de kan faktisk osse gylpe hvis de får for lidt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.