At trodse oddsene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

565 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. juli 2014

anjo01

Hej. Jeg fik fjernet min æggeleder i sidste uge hvori der var en vital graviditet (7+6). Fik efterfølgende at vide at hvis jeg ville være gravid skulle det ske vis fertilitetsbehandling, da det så ud som om den anden æggeleder var lukket. 

Er der nogen af jer der har trodset oddsene og blevet gravid på naturlig vis, og hvor længe tog det? Fik min æggeleder fjernet den 9. Og fik allerede min menstruation igen den 13..

Samtidig så var det et stort chok for os at få at vide at jeg var gravid ude for livmoderen, da jeg troede jeg havde aborteret ugen forinden (klumper mv) hvilket min læge også sagde at hun kunne se jeg havde på min livmoderhals...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2014

Bak

anjo01 skriver:

Hej. Jeg fik fjernet min æggeleder i sidste uge hvori der var en vital graviditet (7+6). Fik efterfølgende at vide at hvis jeg ville være gravid skulle det ske vis fertilitetsbehandling, da det så ud som om den anden æggeleder var lukket. 

Er der nogen af jer der har trodset oddsene og blevet gravid på naturlig vis, og hvor længe tog det? Fik min æggeleder fjernet den 9. Og fik allerede min menstruation igen den 13..

Samtidig så var det et stort chok for os at få at vide at jeg var gravid ude for livmoderen, da jeg troede jeg havde aborteret ugen forinden (klumper mv) hvilket min læge også sagde at hun kunne se jeg havde på min livmoderhals...

Ked af din oplevelse. Hvis du har fået at vide, den ene er lukket og den anden nu er fjernet, så er der vel kun IVF tilbage. Så er det jo ikke muligt naturligt.
Men der er da gode chancer med behandling, så du må endelig ikke miste modet

Anmeld

20. juli 2014

anjo01

Bak skriver:

Ked af din oplevelse. Hvis du har fået at vide, den ene er lukket og den anden nu er fjernet, så er der vel kun IVF tilbage. Så er det jo ikke muligt naturligt.
Men der er da gode chancer med behandling, så du må endelig ikke miste modet

Ja, men man hører jo til tider om kvinder hvor det alligevel lykkes..

Anmeld

20. juli 2014

esioul

anjo01 skriver:

Jeg tror desværre ikke chancerne er gode på naturligvis. 

Jeg ville blive henvist til behandling så snart kroppen er klar 

Anmeld

20. juli 2014

modesty

Ja, men man hører jo til tider om kvinder hvor det alligevel lykkes..

Jeg er ked af at sige det, men hvis den ene æggeleder er lukket og den anden er fjernet, er det ikke muligt at blive naturligt gravid.

Men hvad betyder "så ud som om"? Var de ikke helt sikre på at den var lukket? Du kan jo bede om at få lavet en gennemskylning af den tilbageblevne æggeleder så det kan fastslås 100% sikkert om der er passage eller ej.

Du skal også være opmærksom på at sandsynligheden for endnu en graviditet uden for livmoderen er meget stor hvis den anden æggeleder er defekt. Så det synes jeg ikke at du skal udsætte dig selv for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.