Sygeplejestuderende skoletid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

979 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. juli 2014

Aqnete

Hej alle samme  

håber der sidder nogle som læser til sygeplejerske som kan svarer på hvor lange jeres skole dage de er ? :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2014

ESV

Aqnete skriver:

Hej alle samme  

håber der sidder nogle som læser til sygeplejerske som kan svarer på hvor lange jeres skole dage de er ? :-)

Det kommer an på hvilken skole man går på

Anmeld

19. juli 2014

M (:

Hej alle samme  

Studiet på maks 30 timer ugentligt og derudover lektier. I nogle perioder er man afsted mere end 30 timer ugentligt og andre langt færre. (: 

Anmeld

21. juli 2014

Muffinmus

Har lige taget 1-4 modul i efteråret i Viborg.De lå ofte fra 8-9 om morgenen til 13-15 ...det var virkeligt forskelligt. Havde ofte lange dage fra 8.15-15.10 og så måske en dag om ugen til studiedag...men pga så mange opgaver var der ikke fri på studiedagene, de blev  brugt til at skrive opgave inde på skolen sammen med resten nogle dage havde vi måske kun 3-4 timer. Vi har haft meget gruppearbejde, så det med at skrive hjemme blev afprøvet, men resultatet var altfor usammenhængende og derfor blev det skolen.

gennemsnitligt vil jeg sige vi havde 20-25 timer om ugen på skolen  plus evt studiedagen, samt 1-3 timers hjemmearbejde hver dag alt efter hvor tungt modulet er, alle eksaminerne osv...der er eksamen hver tiende uge.

det er et fedt studie, og det er skønt på de korte dage. Men der er MANGE lektier og mange opgaver der SKAL laves. Praktikperioderne og super fede, men alle moduler skal afsluttes med eksamen, mundtlig, praktisk eller skriftlig. De er hårdt synes jeg. At man lige er kommet sig over den ene eksamen og pludselig stresser man over den næste.

Anmeld

21. juli 2014

Isabella_mor

Aqnete skriver:

Hej alle samme  

det er virkelig meget forskelligt fra modul til modul.. nogle dage har vi haft skoledage der begyder kl 8:30 (som er alm tid at timerne begynder på den skole jeg går på) og ti kl 14:00

og andre dage kan vi møde kl 12:00 og være der til 17:30

men vi fik altid vores skema i god tid inden vi startede på et nyt modul så vi havde mulighed for at planlægge hverdagen, det var især rart for os som har børn..

Anmeld

21. juli 2014

PernilleogLouis

Jeg læser på fjernstudie og er på skolen - i gennemsnit - ca 25 timer om måneden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.