Allomin grøn pulver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.068 visninger
10 svar
5 synes godt om
18. juli 2014

ZaraJaza

Hej de damer :-)

Min dreng som er 1 måned gammel, har haft forfærdelig ondt i mavsen pga noget forstoppelse.

Jeg prøvede først at give Allomin (lilla) så skiftede jeg over til NAN hvilket heller ikke hjalp.

Nu vil jeg prøve med Allomin i syrnet form og håbe på det vil være bedre for hans mave.

Men det er i pulver form, og det har jeg ikke arbejdet med endnu.

Kan man godt hælde kogende vand i sutteflaskerne og sætte på køl, og varme op i microovnen når han skal have mad, og blande pulveret i til sidst ? Eller skal man have direkte kogende vand og vente på det bliver afkølet?

Eller har i nogle bedre tips til at gøre det nemmere eller bedre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2014

Hullabullabulla

ZaraJaza skriver:

Min dreng som er 1 måned gammel, har haft forfærdelig ondt i mavsen pga noget forstoppelse.

Jeg prøvede først at give Allomin (lilla) så skiftede jeg over til NAN hvilket heller ikke hjalp.

Nu vil jeg prøve med Allomin i syrnet form og håbe på det vil være bedre for hans mave.

Kan man godt hælde kogende vand i sutteflaskerne og sætte på køl, og varme op i microovnen når han skal have mad, og blande pulveret i til sidst ? Eller skal man have direkte kogende vand og vente på det bliver afkølet?

Du kan sagtens koge vandet putte i flasker og sætte på køl.. Når maden skal serveres luner du vandet i microovn og putter pulveret i

Anmeld

18. juli 2014

Clisolka

ZaraJaza skriver:

Du kan sagtens koge vandet og sætte det på køl i sutteflaskerne, indtil de skal bruges - du skal dog være obs på at vandet max må stå i køleskabet i 24 timer 

Jeg gjorde det, at jeg lavede en kogt kande vand og havde stående på køl - indtil min var 4 mrd., hvor de så må få vandet direkte fra hanen 

Anmeld

18. juli 2014

Love2

ZaraJaza skriver:

Hej. 

Da min søn var lille, der rådede min sygeplejeske mig at når man skulle skifte til en anden mme, skulle man være opmærksom på at man ikke må skifte fra den ene dag til den anden. Da det kan give en meget urolig mave og forstoppelse. Man skal i stedet for trappe den mme ud han ikke skal have mere med den nye mme.

håber at det giver lidt mening det jeg skrev  

Anmeld

18. juli 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
ZaraJaza skriver:

herhjemme får min datter også grøn Allomin... Vi koger og afmåler 5 flasker af gangen og når hun så skal have mad kommer flasken i microovnen til vandet er 40°C og så blander vi pulveret i...

Vi har så valgt at købe to doseringbøtter hvor der kan være til tre måltider i hver - de bliver fyldt op samtidig med at flaskerne ordnes og så tager det endnu kortere tid at lave maden, plus vi nu kan have hende på arm samtidig...

Anmeld

19. juli 2014

ZaraJaza

Okay det samme har jeg også gjort indtil videre..

Men er det normalt at det skummer så meget? Og synes ikke mælken minder om det andet mælk jeg gav ham til at starte med.. Det som om det er små mikroskopiske klumper i? Er det normalt ?

Anmeld

19. juli 2014

Papillon

Clisolka skriver:

Du kan sagtens koge vandet og sætte det på køl i sutteflaskerne, indtil de skal bruges - du skal dog være obs på at vandet max må stå i køleskabet i 24 timer 

Jeg gjorde det, at jeg lavede en kogt kande vand og havde stående på køl - indtil min var 4 mrd., hvor de så må få vandet direkte fra hanen 

Nu spørger jeg måske dumt, men hvorfor må rent kogt vand på sterile flasker ikke stå længere end 24 timer? Bakterielt burde der vel ikke være problemer, men jeg kan godt se, at det er lækrere med nyt vand  

Anmeld

19. juli 2014

Papillon

ZaraJaza skriver:

Okay det samme har jeg også gjort indtil videre..

Men er det normalt at det skummer så meget? Og synes ikke mælken minder om det andet mælk jeg gav ham til at starte med.. Det som om det er små mikroskopiske klumper i? Er det normalt ?

Jeg har samme oplevelse med grøn allomin (har ikke prøvet andet). Det skummer og virker ikke 100% opløst i vandet, så tror det er helt normalt

Anmeld

19. juli 2014

Pikku Myy

Papillon skriver:

Nu spørger jeg måske dumt, men hvorfor må rent kogt vand på sterile flasker ikke stå længere end 24 timer? Bakterielt burde der vel ikke være problemer, men jeg kan godt se, at det er lækrere med nyt vand  

Jeg vil tro at det er fordi der ikke arbejdes i et sterilt miljø, så bakterier kan ikke undgåes.

Anmeld

19. juli 2014

Clisolka

Papillon skriver:

Det var hvad min sp sagde til mig. Det er pga. hygiejnen og bakterier 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.