Holder sig før ørene ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.665 visninger
3 svar
3 synes godt om
18. juli 2014

AnonymMor

hejsa piger. 

min datter på snart 11 mdr er begyndt at holde sig for ørene ? eks hvis hun høre en høj lyd, eller nogle der synger, eller synes noget er sjovt så tager hun hænderne op foran ørene ? nogle der har et bud på hvorfor ? 

Min teori er ikke at hun har ondt i ørene for hun sover fint om natten osv og synes det ser ud som om hun høre ganske fint men kan dog ikke lade være med at tænke om hun alligevel skal tjekkes af lægen ? 

men ville lige høre her om det kan være noget udviklingsmønster i forhold til hendes alder ? 

hun virker ellers normal som hun plejer, har dog været lidt ekstra pylret de seneste par dage. men har også lige idag spottet hendes første tand er brudt igennem, så tænker det skyldes det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2014

Mor Christa

Det kunne sagtens være tanden, men vil lige indskyde at min søn (3,5 år) har holdt sig for ørene siden han var ca 1 år. Han gør det i samme situationer som din, og også når han bliver bange eller meget glad. Det er som om det giver ham tryghed af en art. Han var dog ørebarn og fik dræn da han var 1,5 år. Ved ikke om det har en sammenhæng :-)

Anmeld

18. juli 2014

SussieThyssen

Det kan også skyldes at hun har noget væske stående derinde, som får høje og kraftige lyde til at runge.
Sådan har jeg det selv, hvis jeg har væske i ørerne, så jeg ville nok lige få lægen til at give hende et tjek.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. juli 2014

AnonymMor

Mange tak for jeres svar  

jeg ringede til lægen og forklarede situationen og han sagde det var meget normalt at de gjorde det i den alder og det nødvendigvis ikke havde nogen betydning.

han ville alligevel gerne tjekke hendes øre men vi må vente en mdr tid endnu da han sagde han først kunne tjekke ørene ordenligt når hun var et år da hendes øregange er for små endnu  så vi må tålmodigt vente på hun kan blive tjekket for en sikkerheds skyld.   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.