37,6 Feber?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.865 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. august 2009

hellemor85

Hej, jeg søger lige et råd. Min datter virker lidt sløv, sover mere end normalt og hendes temp. måler 37,6. Er det feber? De 2 sidste uger har hun sovet mere og brokket sig. Hun er meget ivrig efter at skal bide i noget. Kan det være tænder?
Hun er 4½ mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

A.

nej det er ikke feber  og det er nok tænder som er på vej

Anmeld

16. august 2009

hellemor85

okay, tak
  Hun har aldrig været syg, så jeg ved ikke hvordan hendes reaktion er på det. Hendes tempt. er også normalt på 37,1. Så den er kun steget meget lidt.

Anmeld

16. august 2009

Ni-ko-li-ne

om morgenen bør ens temp være lavere end resten af dagen... ca. 37 grader eller lidt under :=) men 37,5 grader er ellers normalt og så skal man regne med at et termometer kan måle med en lille usikkerhed :0)

Anmeld

16. august 2009

grinbidderen

jeg har fået afvide af læger og sygehuse at det er først er tale om feber når den er på 38,5... så det holder jeg mig til for det er tit at den lille er oppe på 38.0

Anmeld

16. august 2009

Mor til Frederic og Freya

taget fra politikens bog om barnets sygdom...

Følgende tommelfingerregler kan benyttes:
-under 37,5 > ikke feber
-37,5-39,0 > let til moderat feber
-over 39,0 > høj feber.

Anmeld

16. august 2009

Ni-ko-li-ne

og så siger de fleste læger at man skal bedømme barnets tilstand som helhed... der er børn med 40 i feber der springer rundt og leger.... det er ikke så kritisk men hvis barnet virker sløvt og du ikke kan få kontakt bør du ringe til en læge uanset temperaturen :0)

Anmeld

17. august 2009

pernille_p87

Normalt vil lægerne heller ikk gøre noget før den er over 39-40 stykker. Naturligvis kun hvis barnet er meget sløv og ikk vil spise. Men hvis hun spiser tror jeg ikk engang de vil se hende.

Sørg for væsken, men ja det kan godt være tænder. Min datter fik også sin første tand ved 4½ mdr. ca.

Men hvis det strækker sig over nogle dage så hør lægen. Det kan jo aldrig skade.

Anmeld

17. august 2009

hellemor85

Vi målte lillepigens tempt. igen efter 3 timer, der var den nede på hendes normale igen og hun var i rigtig godt humør. Så hun har det godt igen. Men mange tak for jeres svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.