Hvor tidligt producerer kroppen æl hormon ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

339 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. juli 2014

Anonym trådstarter

Ja som overskriften skriver.. 

Hvor tidligt begynder kroppen at producerer hormonet? 

Vi er selvfølgelig igang med pb og det er første "normale" cyklus hvor mens er kommer naturligt af sig selv sidste mens kom efter pillestop. Min naturlige cyklusvarede 42 dage. Jeg havde sidst første mens dag den 6 juli og begyndte at teste for æl den 15 (brand negativ test) at være sikker på at vi ikke misser æl dog regner jeg ikke med at jeg får æl foreløbigt hvis min cyklus er ligeså lang denne gang. Men da jeg så teste idag (to dage efter sidste test, tester hver anden dag) er der kommet en svag streg, der var intet for to dage siden) så spørger jeg: hvor tidligt begynder man at producere hormonet, for hvis jeg skal have en ligeså lang cyklus denne gang går der jo stadig et par uger inden jeg ville få ægløsning?

hjælp piger:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2014

Chellie

Jeg ville nok teste mindst hver 36 timer for at fange ÆL, for du kan ikke være sikker på at fange den med en test hver 48 timer. Når det sker, er du ikke i tvivl, men jeg gik fra meget svag streg (som er normalen for mig, når jeg ikke har ÆL), til en mere tydelig streg, til en stensikker positiv test, og retur igen til svag streg på 48 timer. Altså:

Morgen 1 - intet.

Morgen 2 - begyndende positiv

Samme aften - Stensikker positiv

Morgen 3 - aftagende

Morgen 4 - samme som morgen 1

Så, hvis du kun tester hver 2. Morgen, risikerer du at misse din ÆL, og først se den bagefter. Det er selvfølgelig også fint nok, men hvis du vil være sikker på at ramme den med lidt margen, vil det nok være dét værd at teste hver 24-36 timer istedet 

Anmeld

17. juli 2014

Anonym trådstarter

Okay så hvis den er svag nu ville det være bedst at teste igen i aften eller i morgen tidlig? Tænker bare at det er tidligt i forhold til min sidste cyklus, jeg har testet med morgen urin begge gange

Anmeld

17. juli 2014

Chellie

Okay så hvis den er svag nu ville det være bedst at teste igen i aften eller i morgen tidlig? Tænker bare at det er tidligt i forhold til min sidste cyklus, jeg har testet med morgen urin begge gange

Ja, var det mig, ville jeg teste igen senest i morgen tidlig  Jeg tester fast hver 24 timer i den relevante periode. Det har jeg det bedst med 

Edit - Hvis du ikke har kunnet få nogen streg frem overhovedet før nu, kan du jo godt tage et hygge-rul i aften med kæresten  Om ikke andet, så for sjovs skyld 

Anmeld

17. juli 2014

Rockertand

Chellie skriver:

Jeg ville nok teste mindst hver 36 timer for at fange ÆL, for du kan ikke være sikker på at fange den med en test hver 48 timer. Når det sker, er du ikke i tvivl, men jeg gik fra meget svag streg (som er normalen for mig, når jeg ikke har ÆL), til en mere tydelig streg, til en stensikker positiv test, og retur igen til svag streg på 48 timer. Altså:

Morgen 1 - intet.

Morgen 2 - begyndende positiv

Samme aften - Stensikker positiv

Morgen 3 - aftagende

Morgen 4 - samme som morgen 1

Så, hvis du kun tester hver 2. Morgen, risikerer du at misse din ÆL, og først se den bagefter. Det er selvfølgelig også fint nok, men hvis du vil være sikker på at ramme den med lidt margen, vil det nok være dét værd at teste hver 24-36 timer istedet 

Man må IKKE teste LH om morgenen, da hormonet har en døgnvariation, altid i tidsrummet 10-20.

Anmeld

17. juli 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Ja som overskriften skriver.. 

Hvor tidligt begynder kroppen at producerer hormonet? 

Vi er selvfølgelig igang med pb og det er første "normale" cyklus hvor mens er kommer naturligt af sig selv sidste mens kom efter pillestop. Min naturlige cyklusvarede 42 dage. Jeg havde sidst første mens dag den 6 juli og begyndte at teste for æl den 15 (brand negativ test) at være sikker på at vi ikke misser æl dog regner jeg ikke med at jeg får æl foreløbigt hvis min cyklus er ligeså lang denne gang. Men da jeg så teste idag (to dage efter sidste test, tester hver anden dag) er der kommet en svag streg, der var intet for to dage siden) så spørger jeg: hvor tidligt begynder man at producere hormonet, for hvis jeg skal have en ligeså lang cyklus denne gang går der jo stadig et par uger inden jeg ville få ægløsning?

hjælp piger:-)

Du skal teste minimum 1 gang i døgnet, når teststregen tiltager i farve, tester du hyppigere.

Anmeld

17. juli 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Man må IKKE teste LH om morgenen, da hormonet har en døgnvariation, altid i tidsrummet 10-20.

Testede kvart over ti ca (det var der jeg stod op) er nattevagt se selv på mine fridage sover jeg længe. Må man ik teste med så koncentreret urin eller hvad ? 

Anmeld

17. juli 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Du skal teste minimum 1 gang i døgnet, når teststregen tiltager i farve, tester du hyppigere.

Hvis jeg skal tisse mere i aften må jeg teste igen ellers tester jeg imorgen når jeg er stået op så må vi se, den var meget svag igår men kunne sagtens se skyggen af den 

Anmeld

18. juli 2014

Chellie

Rockertand skriver:

Du får det til at lyde nærmest katastrofalt at teste med morgen-urin..? Hvis det er så vigtigt, havde de vel skrevet det i brugsanvisningen, skulle man synes. Især, når det nu er almen viden, at urinprøver altid bør være morgen-urin, medmindre andet er explicit anført. Jeg mener, manualen er da udførlig  nok.. Anyways, jeg har ikke haft problemer med at finde ÆL ved morgenurin. Den har ikke været til at tage fejl af, når den var positiv 

Anmeld

18. juli 2014

Anonym trådstarter

Har testet for æl første gang 9 dage efter første dag i sidste mens. Den var helt blank, teste så to dage efter igen hvor der kom en svag streg som man sagtens kunne se, testede så igen om aftenen dog først ved 21.30 tiden der så den ligedan ud (kigger efter 2-3 min.) har så idag taget en igen, kl 14 idag, ikke morgen urin den liggernok ca 4 min.og så tager jeg et billede. Den er måske lidt kraftigere end de sidste par dage, men måske fordi den har lagt et minut længere? 

Øv hvor ville jeg gerne snart have en den bliver positiv! 

Dog og er vi aktive i soveværelset lige siden den første svage streg kom, just in case 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.