http://m.bt.dk/danmark/foraeldre-fortryder-manglende-samvaer-med-boern
Jeg faldt over denne på facebook, og artiklen er jo ikke en stor nyhed eller et nyt emne for den sags skyld. Det jeg undrede mig over var en del af de kommentarer der kom på denne, og også så mange andre artikler med dette emne. Nemlig påstanden om at "før i tiden, før ipads og smartphones, dér var forældre nærværende og var virkelig sammen med deres børn" Alt det der vi "moderne" forældre får skudt i skoene igen og igen, at vi ikke lever op til..
Men så tænker jeg. Og jeg er ovenikøbet blot et 90'er barn! MINE forældre, og mine klassekammeraters forældre (med meget få undtagelser), de har sgu aldrig nogensinde sat sig ned og leget med os. Eller spillet fodbold med os eller lign. Vi legede med os selv eller hinanden (søskende eller legekammerater) og mor og far var travlt optaget af at støvsuge, se nyheder, slå græs, læse avisen eller andet. For mig at se er det da rimelig "same same" om mor er fraværende pga avisen eller ipaden? Eller hvad??
Selv på ferier gik vi alene på legepladsen mens mor og far drak en kop kaffe. (Og jeg indskyder lige, jeg havde en glad og god barndom på trods

Dette er ikke for at legitimisere at man sidder med snotten i hverken avis eller iphone, jeg tænker blot om det virkelig var bedre før hen eller om vi mon ikke bare har ændret syn på dét at have børn og hvad det kræver af forældrene?
Hvad tænker i? Var jeres forældre nede på gulvet og bygge togbane hver eftermiddag efter arbejde?
Anmeld