Knopper i massevis....??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.479 visninger
14 svar
5 synes godt om
16. juli 2014

Mor til vildbasser!

Hej med jer herinde...

Håber på at der sidder en masse af jer der kan hjælpe. Min dreng på 10mdr har lige haft høj feber. Og op til dagen hvor han fik høj feber fik han en masse bittesmå røde knopper over HELE kroppen, hænder, fødder, øre, ryg mave, ben, lår osv.. Feberen er over men knopperne er blevet til flere og nogle steder sidder de i plamager. Vagtlægen kunne ikke se hvad det var. Er der nogle af jeres børn der har haft ligende? Han virker ikke til at være generet af det.. Han er ved at få sin tand nr 4... Kan den have noget med det at gøre??

MVH

Olivers Mor... :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2014

Bb3031

Er din søn forkølet, snottet? Det er meget normalt ved små børn, at en simpel forkølelsesvirus kan sætte sig på huden som knopper. Så bare rolig, det er ganske ufarligt - hvis det altså er tilfældet 

Begge mine børn har haft samme forløb, som din dreng. Senest min datter, hvor hun fik feber og efterfølgende knopper, som så efter nogle dage er forsvundet igen.

Anmeld

16. juli 2014

Clisolka

Mor til Oliver skriver:

Hej med jer herinde...

Håber på at der sidder en masse af jer der kan hjælpe. Min dreng på 10mdr har lige haft høj feber. Og op til dagen hvor han fik høj feber fik han en masse bittesmå røde knopper over HELE kroppen, hænder, fødder, øre, ryg mave, ben, lår osv.. Feberen er over men knopperne er blevet til flere og nogle steder sidder de i plamager. Vagtlægen kunne ikke se hvad det var. Er der nogle af jeres børn der har haft ligende? Han virker ikke til at være generet af det.. Han er ved at få sin tand nr 4... Kan den have noget med det at gøre??

MVH

Min dreng har samme alder som din, og for et par måneder siden fik han også bittesmå knopper over det hele efter en omgang feber - selv under hans fod  Det varede 1-2 dage, så var de pist væk igen. Jeg fandt aldrig ud af, hvad det var 

Anmeld

16. juli 2014

sandramor

Altså en fra Melinas dagpleje havde det samme og jeg fik beskeden om at det var hånd,fod og et eller andet syge Ja sorry kan ikke lige huske det men det var også prikker over det hele og feber... Men ganske ufarligt  Måske det er det...

Anmeld

16. juli 2014

Christine

Mor til Oliver skriver:

Hej med jer herinde...

MVH

Har du et billede af knopperne? Min på 3 har lige haft det samme. Han havde næsten 40 i feber i to dage og hans knopper lignede meget skoldkopper før de bliver til sår - men det har han haft 

Anmeld

16. juli 2014

Clisolka

sandramor skriver:

Altså en fra Melinas dagpleje havde det samme og jeg fik beskeden om at det var hånd,fod og et eller andet syge Ja sorry kan ikke lige huske det men det var også prikker over det hele og feber... Men ganske ufarligt  Måske det er det...

Hånd-, fod- og mundsyge 

Jeg tænkte det samme, da jeg så de prikker. Da de var hurtigt væk, fik jeg ikke kontaktet lægen - jeg så tiden an 

Anmeld

17. juli 2014

Mor til vildbasser!

Tusind tak for jeres svar... ...

Nu er jeg lidt mere rolig.

-Han har været forkølet siden søndag og der begyndte knopperne at komme og siden har det taget til. Hans hud på lårene og kinderne er helt ruflet når man kører en hånd hen over. Men tog alligevel til lægen med ham imorges da jeg syntes det så voldsomt ud. Især lår og kinder som sagt. De mente at de kunne være lussingesyge. Men ganske ufarligt. De sagde at det var en harmløs virus ligesom en masse andre virus som børn kan få. Men er glad for at jeg også lige spurgte jer til råds herinde også, da jeg ikke kender til nogen der har haft noget ligende før..
Jeg ser lige om jeg kan lægge et billede ind af hans knopper..

Ha´en dejlig dag herinde... :-)

Anmeld

18. juli 2014

Mor til vildbasser!

Det var sådanne knopper Oliver havde... Der er stadig lidt tilbage. De var bare mere voldsomme end hvad man kan se på billedet. I hovedet var de knald røde Vi tror ikke at det er lussingesyge som lægen siger.. Hvad tror i? DP siger at hun tror det er hans tænder der kan være skyld i udslettet.. ??!!
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. juli 2014

Pleidrup

Det er tre dages feber 

Har netop lige været igennem det samme, knopperne forsvandt dog ikke allerede efter 1-2 dage, som der ellers står mange steder, men først efter en lille uge.

Anmeld

19. juli 2014

Snoopy77

Mor til Oliver skriver:

Det var sådanne knopper Oliver havde... Der er stadig lidt tilbage. De var bare mere voldsomme end hvad man kan se på billedet. I hovedet var de knald røde Vi tror ikke at det er lussingesyge som lægen siger.. Hvad tror i? DP siger at hun tror det er hans tænder der kan være skyld i udslettet.. ??!!

Det får min datter hver gang hun har haft feber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.