Jeres bedste pølsehorn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.136 visninger
9 svar
9 synes godt om
15. juli 2014

Karina84

Hjælp mig piger...

Skal ha pølsehorn med paa tur paa lørdag og vil bage dem fredag aften. 

Jeg søger jeres bedste opskrift, en opskrift hvor de stadig er lækre bløde og ikke saadan smuldret i det, dagen efter naar de skal spises halvkolde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2014

Rockertand

Karina84 skriver:

Hjælp mig piger...

Jeg søger jeres bedste opskrift, en opskrift hvor de stadig er lækre bløde og ikke saadan smuldret i det, dagen efter naar de skal spises halvkolde 

Det der hjemmebag er overvurderet i denne sammenhæng - du vinder altid, hbis du køber Karup pølsehorn, bager dem, køler af og putter i poser. Næste dag er de superlækre. Kan tit købes til 10 eller 15 kr på bud, og så fylder vi fryseren til sommerens udflugter, familien elsker dem

Anmeld

15. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hemmeligheden er (i bedste Price-stil) riiiiigeligt med smør 

Anmeld

15. juli 2014

EnGodMor

Det er lige meget hvilken opskrift på bolledej du bruger, hemmeligheden er bare den, at du ikke skal bage dem tiden ud/alt for længe.

Her bruger jeg bare en opskrift på téboller.

Anmeld

15. juli 2014

Aluka

Karina84 skriver:

Hjælp mig piger...

Hvis man ikke går op i om det er 100% hjemmebagt, kan jeg stærkt anbefale at købe færdig pizzadej på rulle og bruge det fungerer. I kvickley findes de faktisk som regel i en pølsehorns variant

Anmeld

15. juli 2014

Tip!

Jeg snyder også så det brager.... 

De færdige ruller med dej, de er bare pisse gode... 

Win win... 

Anmeld

16. juli 2014

Mimic

fejl

Anmeld

16. juli 2014

Mimic

Karina84 skriver:

Hjælp mig piger...

bruger den her opskrift (som egentlig bare er theboller)

i stedet for at forme dem til boller, ruller jeg dejen ud, snitter den i trekanter i med en pølse (og evt. lidt ketchup, eller bbq sauce) og lader dem efterhæve:

50 gr. gær

6 dl sødmælk (eller hvad du har af mælk)

200 gr. smør

2 tsk salt

2 tsk sukker

2 æg

1200 gram hvedemel

pensling:

2 sammenpiskede æg.

Fremgangsmåde:

Mælken lunes, gær,sukker, æg og salt røres ud heri. Smøret gøres medgørligt i microovnen Det hele æltes sammen hold evt. lidt igen med melet) til dejen er glat og smidig. Hæver ca. 1 time.

Dejen æltes let igennem. udrulles til boller á ca. 100 g, der sættes på bagepapir. Efterhæver ca. 30 minutter.

Pensles med æg og bages i forvarmet ovn ved 180 grader  varmluft i ca. 20-25 minutter.

Anmeld

16. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her snyder jeg også lidt, og køber et par ruller færdig dej. Kviklys syntes jeg er bedst, også smøre jeg et tyndt lag ketchup på. Vh stine

Anmeld

16. juli 2014

Karina84

Tak for svar 

De bliver lavet fra bunden af, da jeg vist har hvad jeg skal bruge til det. Men det er da rart at vide at de nemme alternativer er ligeså - hvis ikke bedre, end de hjemmelavede 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.