Jeg hverken kan eller vil rådgive dig, om du bør beholde barnet eller ej. Det er en af de ting i livet, hvor hjertet har mindst lige så meget at sige, som fornuften. Ville du selv kunne leve med en abort? Uanset hvilken vej du går, skal du jo leve med beslutningen resten af livet..
Det er jo et stort skridt at blive forælder, men det ved du garanteret allerede. Havde du ikke allerede været gravid, ville mit råd måske være at være, blot at starte med at komme væk fra dine forældres hjem, og skabe dit eget. Du skriver, du er i midten af 20'erne, så det er jo ikke fordi, du ikke er gammel nok til at flytte hjemmefra?
Nu er der så ikke kun dig selv, men også et kommende barn at tage hensyn til. Så, uanset hvilken vej du vælger at gå, er dette måske et godt tidspunkt at sætte dig ned, og tage et par beslutninger om fremtiden - få et sted at bo, som er dit, få styr på økonomien, overvej hvordan dit liv skal være om et år, om fem år..?
Nu har jeg ikke været så meget inde på din kæreste i det her. Det skyldes dels, at du skriver, at han bor langt væk, og dels, at jeg tror på, at man bør lære at bo alene, før man flytter sammen med en partner. Ikke fordi, det andet ikke kan lade sig gøre, men fordi der ligger en modnings-proces i at bo alene, som er værdifuld senere.
Under alle omstændigheder, håber jeg på det bedste for dig.