Hvor meget må jeg tjene uden skat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.970 visninger
12 svar
2 synes godt om
14. juli 2014

Anonym trådstarter

Jeg kaver lidt hobby ting i min fritid. Skal til at starte i skole og får su og har ingen arbejde så alt jeg kan tjene lidt på er min hobby men. For jeg ikke kommer i klemme hvor meget må jeg så tjene når udgifter er trukket fra om året uden jeg skal oplyse det nogen steder ? Jeg kan ikke rigtig finde ud af alle de regler. Kan i hjælpe. Jeg er 25 hvis det har noget at sige. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2014

SabinaMortensen

Anonym skriver:

Jeg kaver lidt hobby ting i min fritid. Skal til at starte i skole og får su og har ingen arbejde så alt jeg kan tjene lidt på er min hobby men. For jeg ikke kommer i klemme hvor meget må jeg så tjene når udgifter er trukket fra om året uden jeg skal oplyse det nogen steder ? Jeg kan ikke rigtig finde ud af alle de regler. Kan i hjælpe. Jeg er 25 hvis det har noget at sige. 

Alt skal opgives, og du skal betale skat af alt.. Du må derimod tjene 50.000 årligt uden at betale moms..

Anmeld

14. juli 2014

Anonym trådstarter

Mener bare der er et beløb man må tjene op til inden man skal betale skat af det. 

Anmeld

14. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

Det er forskelligt fra person til person, hvad man kan tjene, før man skal betale skat. Det afhænger for eksempel af din kommuneskat, og hvilke fradrag du har. 

• Du skal altid betale AM-bidrag på 8 procent af din løn (ikke SU, dagpenge, pension).
  • Du kan se, hvor stor din indkomst må være, uden at du skal betale skat, ved at logge på og i din forskudsopgørelse tjekke beløbet:  Frikortsbeløb .

Anmeld

15. juli 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Mener bare der er et beløb man må tjene op til inden man skal betale skat af det. 

Alt hvad du tjener skal angives til skat - uden undtagelser! Det du tænker på mht skat - er at alle har et bundfradrag - dvs et beløb de kan tjene uden at betale skat (42.900). Det er det man kalder et frikort..

Når du begynder at få su vil du hurtigt få brugt dit fradrag - og så skal man betale skat. Su vil tages fra dit hovedkort - og dit hobbyjob fra dit bikort..

Anmeld

15. juli 2014

SabinaMortensen

Anonym skriver:

Nu har jeg selv stået med samme spørgsmål, og nej, der er ikke et beløb du må tjene uden at skulle betale skat!!

Jeg har egen virksomhed, med kostvejledning, og betalte mig til råd fra en revisor - kunne lyde som om du også burde gøre det! Ellers ring til skat.

Anmeld

15. juli 2014

Morgenfrue

Tjek reglerne ved skat, hvis du tjener for meget, er du måske ikke berettiget til su. 

Hvis du feks. var førtidspensionist  må du tjene mellem 20.000 og 50.000 kr, før du skal betale skat.

Tror ikke at det samme gælder hvis du får su.

Håber du må tjene en masse kr. 

Anmeld

15. juli 2014

Anonym trådstarter

Det lyder ikke som om jeg skal gøre noget ud af min hobby så da jeg ikke vil tjene ret meget. anten måske en 1000 kr om mdr MAX så det må jeg vidst lade være med :/ 

Anmeld

15. juli 2014

flowerpot3

Morgenfrue skriver:

Tjek reglerne ved skat, hvis du tjener for meget, er du måske ikke berettiget til su. 

Hvis du feks. var førtidspensionist  må du tjene mellem 20.000 og 50.000 kr, før du skal betale skat.

Det lyder lidt vildt, hvis man kan tjene penge ved siden af sin pension og IKKE skulle betale skat af den indkomst  Hmmm måske mener du at man kan tjene 20-50 000 kr ved siden af UDEN at denne indkomst gør at man bliver trukket i sin pension?

Anmeld

15. juli 2014

SabinaMortensen

Morgenfrue skriver:

Man skal betale skat af alt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.