Pco hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

908 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. juli 2014

Musen91

Er der nogen der kan hjælpe med og tyde svar resultater fra blodprøver? bla. FSH og LH?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2014

esioul

SabrinaSkov skriver:

Er der nogen der kan hjælpe med og tyde svar resultater fra blodprøver? bla. FSH og LH?

Måske  

Jeg kan prøve

Anmeld

14. juli 2014

Hullabullabulla

SabrinaSkov skriver:

Prøv at lægge billede ind, så skal jeg prøve

Anmeld

14. juli 2014

Musen91

Håber i kan se noget på det.
Det skal lige siges at jeg fik taget blodprøver lidt i blinde og fik så min mens et par dage efter blodprøven er taget.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. juli 2014

esioul

SabrinaSkov skriver:

Håber i kan se noget på det.
Det skal lige siges at jeg fik taget blodprøver lidt i blinde og fik så min mens et par dage efter blodprøven er taget.

Altså har du ikke fået dem taget på bestemt cyklus dage?

Jeg fik dem taget på 2 forskellige dage, for at fastslå der havde været æl. 

Det er lidt svært at måle ud fra en BP, hvis det er for at se om der har været en ægløsning. 

Anmeld

14. juli 2014

Musen91

esioul skriver:

Altså har du ikke fået dem taget på bestemt cyklus dage?

Jeg fik dem taget på 2 forskellige dage, for at fastslå der havde været æl. 

Det er lidt svært at måle ud fra en BP, hvis det er for at se om der har været en ægløsning. 

Nej det gjorde jeg ikke.
Jeg var ved læge og sagde jeg gerne ville undersøges for PCO og han tog derfor bare en blodprøve, jeg spurgte om de ikke skulle tages på et bestemt tidspunkt det mente han ikke da jeg jo ikke ved hvornår jeg får min mens osv.
Men synes bare han tog alt for let på det, og jeg måtte nærmest tvinge ham til og sende mig videre til en gynækolog for og blive tjekket der os.

Anmeld

14. juli 2014

esioul

SabrinaSkov skriver:

Nej det gjorde jeg ikke.
Jeg var ved læge og sagde jeg gerne ville undersøges for PCO og han tog derfor bare en blodprøve, jeg spurgte om de ikke skulle tages på et bestemt tidspunkt det mente han ikke da jeg jo ikke ved hvornår jeg får min mens osv.
Men synes bare han tog alt for let på det, og jeg måtte nærmest tvinge ham til og sende mig videre til en gynækolog for og blive tjekket der os.

Måske Britt har mere forstand på det. 

Kan godt se det er svært på bestemte dage, hvis man har usikker cyklus. 

Håber det bedste 

Anmeld

14. juli 2014

Musen91

Tak
Ellers må jeg slå i bordet og få taget nogle flere blodprøver

Anmeld

14. juli 2014

Chewy

Hvis du har fået taget blodprøve for at fastslå om du har PCO eller ej, vil jeg mene de kigger efter dit testosteron niveau i blodet samt glukose. 

PCO opstår fordi man har en overvægt af testosteron og det hæmmer ægløsningen og derved får man uregelmæssig menses og mange follikler på æggestokkene. 

Pøj pøj med det

Anmeld

14. juli 2014

Hullabullabulla

Det er lidt svært at komme med et 100 % klart svar - da jeg ikke kender udviklingen af hormonerne over cyklussen - men kun kan sammenligne med mine egne bp (som altid er taget på cd 2 eller 3)

Det ser ud som om at du har lavt fsh tal (hvilket måske kan forklares ud fra din cyklusdag) - men derudover ser jeg ikke nogle decideret indikationer på pco. Dine glukose tal ser fine ud - men har du ikke fået målt testosteron?

Jeg vedhæftet her en sammenligning af vores bp - min øverst og din nederst - så kan du sammenligne lidt. Hos mig kan du endda se forhøjet testosteronniveau - men min gyn siger at jeg ikke har PCO - jeg har bare for meget mand i mig

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.