Rådighedsbeløb ved 3 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2014

flowerpot3

Jamen, så kommer de faste udgifter jo også ind i billedet - og de varierer fra familie til familie. Det du har tilbage når rådighedsbeløbet og de faste udgifter er trukket fra, er det beløb du må købe hus for. 

Fx har man en indtægt på 45 000 kr/ mdr udbetalt, trækker man 17 500 kr (rådighedsbeløbet) fra og fx 10 000 kr (faste udgifter) = 17. 500kr ( beløb som du må købe hus for)

Tommelfingerregelen er at for hver 500 kr du har tilbage udbetalt, må du låne 100 000kr. I det eksempel jeg gav tidligere betyder det at man må låne 3 400 000kr  Håber ikke mit svar er for rodet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2014

flowerpot3

Mata skriver:

Når banken sætter et rådighedsbeløb, hvor meget får man så lov at låne? Ganske simpelt

Har lige svaret dig i tråden 

Anmeld

14. juli 2014

flowerpot3

Maja84 skriver:

Mener vores bank krævede rådighedsbeløb til 19.000 og det er til alle udgifter, også husleje osv. 

Jeg tænker at huslejen burde ikke være en del af ens rådighedsbeløb...

Anmeld

14. juli 2014

LinLin

flowerpot3 skriver:

Velbekomme Det lyder til at bankerne har ret ens krav. I hvert fald ud fra de svar, der er kommet i denne tråd. Skal I også købe nyt hus?

Min mand har lige en gammel bankgæld han skal have ud af verdenen først (han har lige fået lavet en afdragsordning) men derefter regner vi med at vi skal

Anmeld

14. juli 2014

flowerpot3

LinLin skriver:

Min mand har lige en gammel bankgæld han skal have ud af verdenen først (han har lige fået lavet en afdragsordning) men derefter regner vi med at vi skal

Held og lykke med det når I kommer dertil 

Anmeld

14. juli 2014

Kløver

flowerpot3 skriver:

Jeg tænker at huslejen burde ikke være en del af ens rådighedsbeløb...

Det var det i vores bank, og var betegnet ud fra vores husleje og prisen på huset 

Anmeld

14. juli 2014

LinLin

flowerpot3 skriver:

Held og lykke med det når I kommer dertil 

Om et år

Anmeld

15. juli 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Vi har danske bank,men kravet var det samme i Nordea og flere andre banker.

Man kan som tommelfingerregel låne 3 X sin brutto årsindkomst fratrukket den gæld man evt. har.

Anmeld

15. juli 2014

flowerpot3

Mor_til_3_unger skriver:

Vi har danske bank,men kravet var det samme i Nordea og flere andre banker.

Man kan som tommelfingerregel låne 3 X sin brutto årsindkomst fratrukket den gæld man evt. har.

Tak for dit svar Det regnestykke du giver med 3xårlig indkomst minus gæld kan jeg ikke rigtig få til at passe :/ Er det fordi der mangler parametre som antal af børn og faste udgifter?

Anmeld

15. juli 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Hvad man kan låne kommer ikke an på hvilken udgifter man har eller hvor mange personer der er i husstanden,det er ene og alene regnet ud fra den årsindkomst ansøger har.

Et eksempel :

Person A har en brutto indkomst på 500.000 kr om året og ingen gæld.

Person B har også en brutto indkomst på 500.00 kr om året ,men en gæld på 100.000 kr.

Person A vil kunne låne 1,5 mio,hvor imod at person B kun vil kunne låne 1,4 mio,da der er gæld på 100.000 kr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.