Vægttab efter AKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

721 visninger
6 svar
2 synes godt om
13. juli 2014

Mor til F

Sagen er den, at  jeg fødte en lille pige,  den 04.07.2014

Jeg vejede "kun" 45 kg,  da jeg blev gravid og tog 12,5 kg på under graviditeten. Fødte 37+0.

Idag,  9 dage senere, var jeg på vægten for første gang. Fik et chok,  da vægten viste 49,5 kg - så er der jo allerede røget 8 kg på 9 dage.  

Baby vejede kun 2550 g og moderkage 438 g.

Synes godt nok, det er gået stærkt. Er  allerede undervægtig igen Hmm, hun spiser mig jo.

Vil egentlig gerne holde vægten, på det den er  nu, men ammer jo fuldt og  barselsudflåd - og livmoderen trækker sig jo stadig sammen - så der ryger jo lidt mere vægt af

Spiser præcis hvad jeg har lyst til og mere end under graviditeten.  Hvad pokker skal jeg gøre, så jeg ikke forsvinder helt? 

Har i nogle råd,  piger? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Spis og drik rigeligt og ja, lad være at tænke over kalorier, fedt osv osv. Mere er der vel ikke rigtig at gøre?? 

Jeg tabte også alle 13kg på 3uger, men gik så ikke yderligere ned i vægt derfra (desværre, i mit tilfælde &nbsp

Anmeld

13. juli 2014

Mor til F

Mor11 skriver:

Spis og drik rigeligt og ja, lad være at tænke over kalorier, fedt osv osv. Mere er der vel ikke rigtig at gøre?? 

Jeg tabte også alle 13kg på 3uger, men gik så ikke yderligere ned i vægt derfra (desværre, i mit tilfælde &nbsp

Ja, du har nok ret Og jeg gør de ting, som du skriver - kan det skyldes tab af væske?  Tog nemlig 2,5 kg væske på, de sidste to dage af graviditeten. 

Anmeld

14. juli 2014

Snevejr84

Jeg tabte mig også 10 kilo inden for den første uge. Det er helt normalt men forstår godt du gerne vil beholde lidt af de kiloere. Du skal drikke en masse, få en masse gode fedt stoffer som fra nødder, proteiner og godt med kulhydrater

Anmeld

14. juli 2014

Mor til F

Snevejr84 skriver:

Jeg tabte mig også 10 kilo inden for den første uge. Det er helt normalt men forstår godt du gerne vil beholde lidt af de kiloere. Du skal drikke en masse, få en masse gode fedt stoffer som fra nødder, proteiner og godt med kulhydrater

Tak for dit svar Jeg vil da lige afprøve med nogle nødder og måske tørret frugt - kan desværre kun lide mandler, men de tæller jo også. 

Har også prøvet avocado,  bønner og tofu og det gik godt - resulterede dog mest i, at størstedelen af vandet i mine ben forsvandt. 

Jeg troede egentlig,  at min krop,  ville holde bedre på vægten efterfølgende - netop fordi jeg ikke er så stor. 

Mit BMI er nu 17,9 så det skal helst ikke længere ned. Har kæmpet med undervægt i lang tid,  så håber kroppen holder bedre fast på de sidste kg.

Anmeld

14. juli 2014

Snevejr84

Hvad med at tage en snakke med en diætist og få tjekket dit stofskifte

Anmeld

14. juli 2014

Mor til F

Snevejr84 skriver:

Hvad med at tage en snakke med en diætist og få tjekket dit stofskifte

Jeg har tidligere været hos en diætist og det hjalp mig til at komme fra 40,5 - 45 kg, som jeg vejede,  da jeg blev gravid.  Har overvejet at tage kontakt til hende igen, hvis vægten rasler af mig.

Har aldrig fået tjekket mit stofskifte - hvordan foregår det? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.