Dårlig samvittighed - træt af barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.546 visninger
7 svar
5 synes godt om
13. juli 2014

missehxx

Er det kun mig der må indse at jeg bare ikke trives med at gå hjemme!? jeg er ved at blive skør, og der er altså meget barsel tilbage! Samtidig føler jeg mig virkelig som en dårlig mor når jeg har det sådan! mit srømmestudie ville jeg kunne starte på her d. 1 september, men min mand har desværre ikke mulighed for at tage barsel, og min søn skal først i dagpleje når han er 10 måneder... ååh hvor ville jeg ønske at manden kunne overtage barslen fra september.. Er der andre der har det sådan? Og hvad gør i? Er der den løsning på det eller handler det bare om at "holde ud" indtil han skal i dagpleje? Jeg elsker ko min søn overalt på jorden, trives ganske enkelt bare ikke med at gå hjemme!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2014

Hullabullabulla

missehxx skriver:

Er det kun mig der må indse at jeg bare ikke trives med at gå hjemme!? jeg er ved at blive skør, og der er altså meget barsel tilbage! Samtidig føler jeg mig virkelig som en dårlig mor når jeg har det sådan! mit srømmestudie ville jeg kunne starte på her d. 1 september, men min mand har desværre ikke mulighed for at tage barsel, og min søn skal først i dagpleje når han er 10 måneder... ååh hvor ville jeg ønske at manden kunne overtage barslen fra september.. Er der andre der har det sådan? Og hvad gør i? Er der den løsning på det eller handler det bare om at "holde ud" indtil han skal i dagpleje? Jeg elsker ko min søn overalt på jorden, trives ganske enkelt bare ikke med at gå hjemme!

Havde det på samme måde, og netop derfor valgte jeg at starte på arbejde da min søn var 8 måneder. Han startede i dp da han var 7,5 måned, og vi har ingen problemer haft. Jeg har aldrig fortrudt det valg, og vil gøre det igen en anden gang, da jeg slet ikke trives som hjemmegående husmor!

Anmeld

13. juli 2014

Loa

Nopes det er ikke kun dig.
Selvfølgelig elsker man sit barn og alt det der, men jeg var også ved at blive idiot af at gå hjemme.
Jeg forkortede også min barsel og isabella startede da hun var 7,5 måned i vuggestue.
Hun var super aktiv og udadvendt så der var aldrig nogen problemer med at hun startede så tidligt.

Anmeld

13. juli 2014

FruK

Jeg havde det ligesom dig. Jeg startede på arbejde da hun var 10 måneder, men var træt af det lang tid før. Og det var SKØNT at komme på arbejde igen!!

Anmeld

13. juli 2014

Albertsen92

Uha, jeg nyder virkelig tiden, den kommer aldrig igen.. De er små så kort tid.

Tager du ud og laver en masse hyggelige ting?
Ville også få pip, hvis ikke jeg lavede alle de ting jeg gør.

Anmeld

13. juli 2014

SussieThyssen

missehxx skriver:

Der er ingen der siger du SKAL blive hjemme, så hvorfor ikke bare starte op igen til september???
Da jeg fik min den ældste var der kun 3 mdrs barsel og et halvt år med nr 2 og 3..og mine børn overlevede den tids kortere barsel..så selvfølgelig kan din også det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. juli 2014

LinLin

Jeg har i hvert fald ikke haft det sådan

Hvor gammelt er dit barn ?

Anmeld

13. juli 2014

Trekløver(:

Jeg har ikke haft det sådan, og har selv valgt at forlænge min tid hjemme med 6 måneder. Men vi er jo alle forskellige, men for barnets skyld var jeg blevet hjemme og tager hele barslen. De bliver tids nok store, og jeg er af den overbevisning at et barn har bedst af at være hjemme ved sin mor eller far det første år.

Dårlig samvittighed skal du ikke have. Det er jo ikke en følelse du selv vælger at have. Måske du kan sørge for at lave nogle aftaler hver uge så du føler du kommer ud og får en masse voksen kontakt også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.