jeg har brug for hjælp ang. flytning, adresse osv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

469 visninger
2 svar
0 synes godt om
12. juli 2014

Isabella_mor

Vi skal jo flytte fra vores lejlighed inden d 1/9, og VI HAR KØBT HUS..... YAAAY... vi ved så ikke 100% om det er vores endnu, men vi har skrevet under, sælger har skrevet under. men sælger kommer ud med et underskud og derfor skal salget godkendes af sælgers bank. men vi HÅBER og REGNER med at huset er vores. 

vi vil først kunne overtage huset d 1/10. (og evt med mulighed for at overtage før hvis sælger finder et sted at bo inden) 

jeg er jo gravid med vores andet barn og jeg har termin den 30/9. og det hedder sig sådan at fordi jeg fik kejsersnit med storebror, så SKAL jeg helst gå i fødsel af mig selv FØR termin. går jeg over tid, så skal jeg have kejsersnit. de vil ikke sætte mig igang grundet tidligere kejsersnit. (hvertfald på hvidovre, og jeg kommer til at skulle føde på Hillerød)  så jeg ved ikke hvilke regler der er der, men jeg tvivler på at de sætter igang inden terminen... der er vel samme regler i region hovedstaden.

dvs at jeg kan risikere at lillebror kommer mens vi stadig ikke er flyttet ind i vores hus. 

jeg synes selv det virker ekstremt stressende. men det er jo lidt svært at planlægge hvornår lejligheden skulle sælges osv.. så det har ikke kunnet gøres anderledes end det er gjort.

Heldigvis, er vi så heldige at vi har en super dejlig kammerart som har åbnet sit hjem for os i den måned vi står og ikke har et sted at bo endnu. 

men her ved jeg så ikke hvad vi gør... for vi skal jo have post og vi skal vel være registreret et sted, også i forbindelse med evt fødsel og evt lægebesøg osv... 

hvad i alverden gør vi der??

altså vi kan vel godt have adresse hos vores kammerart, men vi når jo knapnok at flytte ind før vi skal videre igen...

jeg kan slet ikke overskue hvis det er sådan noget med at vi skal skrive titusindvis af mails og foretage en milliard telefonopkald for at finde en løsning..

og vi skal jo også have skrevet storebror op i børnehave, men det har jeg læst mig frem til herinde at man ikke kan gøre det før man BOR i den kommune. dvs at vi flytter fra EN kommune ( A )  til en anden kommune midlertidig ( B )  i en måneds tid. og så kommer vi så til den kommune vi skal bo i (C) efter en måned.. 

dvs at jeg nok skal have storebror gående hjemme sammen med mig i noget tid når vi er flyttet ind i huset, og der er lillebror kommet.. og hvis jeg føder før termin er det jo fint nok. men går jeg over, så skal jeg jo have kejsersnit, og efter sådan et kejsersnit, så er man INTET værd i rimelig lang tid efter det... 

åh shit mand.!! jeg kan slet slet slet ikke overskue det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2014

nanan78

Profilbillede for nanan78

Jeg er selv ved at flytte, så kan nok hjælpe lidt.

det at melde flytningen, tager 5 min. Man gør det på borger.dk, og du kan flytte hele familien på een gang.

du kan melde flytningen på forhånd, dvs allerede gøre det nu.

i bliver nødt til at gøre det begge gange, i tilfælde af, at du får brug for lægehjælp (hvilket du nok gør ).

du kan godt skrive storebror op før I flytter, bare ikke digitalt. Kontakt kommunen pr Tlf eller mail, og de vil hjælpe dig med det. Det kan du også gøre allerede nu. 

Det lyder lidt bøvlet med en overtagelsesdag efter I er ude af lejligheden og midt i termin. Der skal jo formentlig også gøres noget ved huset inden I flytter ind. Men med lidt god planlægning, går det nok.

håber det hjalp.

Anmeld

13. juli 2014

Isabella_mor

nanan78 skriver:

Jeg er selv ved at flytte, så kan nok hjælpe lidt.

det at melde flytningen, tager 5 min. Man gør det på borger.dk, og du kan flytte hele familien på een gang.

du kan melde flytningen på forhånd, dvs allerede gøre det nu.

i bliver nødt til at gøre det begge gange, i tilfælde af, at du får brug for lægehjælp (hvilket du nok gør ).

du kan godt skrive storebror op før I flytter, bare ikke digitalt. Kontakt kommunen pr Tlf eller mail, og de vil hjælpe dig med det. Det kan du også gøre allerede nu. 

Det lyder lidt bøvlet med en overtagelsesdag efter I er ude af lejligheden og midt i termin. Der skal jo formentlig også gøres noget ved huset inden I flytter ind. Men med lidt god planlægning, går det nok.

håber det hjalp.

Heldigvis er huset i rigtig god stand, så det eneste der egentlig skal gøres, er at der skal males, og det er ikke livsnødvendigt.

men tak. Jeg må prøve at ringe til kommunen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.