Tage mandens mellemnavn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.583 visninger
7 svar
1 synes godt om
12. juli 2014

S*DD

Hej folkens. 

Jeg har søgt på nettet men kan intet finde om det. 

Jeg kunne godt tænke mig når min kæreste og jeg skal giftes,  at jeg tager hans mellemnavn til efternavn. Så jeg sletter mit eget efternavn og tager hans mellemnavn til efternavn istedet. 

Er det muligt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2014

M (:

Dolowy skriver:

Hej folkens. 

Jeg kunne godt tænke mig når min kæreste og jeg skal giftes,  at jeg tager hans mellemnavn til efternavn. Så jeg sletter mit eget efternavn og tager hans mellemnavn til efternavn istedet. 

Er det muligt? 

Som jeg læser linket her  http://www.familieadvokaten.dk/Emner/913.html så kan du godt få din mands mellemnavn til efternavn, hvis han vælger at ændre sit mellemnavn til efternavn inden ægteskabet (: 

Anmeld

12. juli 2014

S*DD

M (: skriver:

Som jeg læser linket her  http://www.familieadvokaten.dk/Emner/913.html så kan du godt få din mands mellemnavn til efternavn, hvis han vælger at ændre sit mellemnavn til efternavn inden ægteskabet (: 

Ja.. Men han vil gerne beholde sit efternavn. Så det vil kun være mig og vores kommende børn som skulle hedde hans mellemnavn til efternavn. 

Anmeld

12. juli 2014

De3Guldklumper

Dolowy skriver:

Hej folkens. 

Er det muligt? 

Det burde være muligt.

Her hedder vores tre unger kærestens mellemnavn til efternavn og hverken han eller jeg hedder det (endnu) til efternavn.

Anmeld

12. juli 2014

Hullabullabulla

Dolowy skriver:

Hej folkens. 

Er det muligt? 

Det afhænger af om der er over eller under 2000 personer der har navnet. Er der over 2000, kan du frit påtage dig ethvert efternavn, men er der under så skal man søge om det.

Min mand fjernede sit efternavn og valgte at bruge sit mellemnavn som efternavn i stedet - dette skulle han gøre for at vores søn kunne hedde det. Efterfølgende er vi blevet gift så nu hedder vi det samme alle 3

Anmeld

12. juli 2014

LinLin

Britt88 skriver:

Det afhænger af om der er over eller under 2000 personer der har navnet. Er der over 2000, kan du frit påtage dig ethvert efternavn, men er der under så skal man søge om det.

Min mand fjernede sit efternavn og valgte at bruge sit mellemnavn som efternavn i stedet - dette skulle han gøre for at vores søn kunne hedde det. Efterfølgende er vi blevet gift så nu hedder vi det samme alle 3

Da min mand ville have mit efternavn, som der er under 300, der hedder, skulle jeg bare selv skrive under på at han måtte få det!

TS: Ved ikke om du må tage hans mellemnavn som efternavn. Det kommer an på hvad det er... Men mon ikke??

Da min mand tog mit efternavn tog jeg samtidig hans mellemnavn, men da det også er et drengenavn står det hos ham - og vores søn - som andet fornavn og hos mig som mellemnavn... Det er sgu lidt forvirrende

Anmeld

13. juli 2014

S*DD

Der er desværre under 2000 som hedder det..

Det er da godt nok besværligt. Jeg får desværre ikke ham til at droppe sit efternavn, selvom det ville være nemmest:-) 

Anmeld

13. juli 2014

SussieThyssen

Som gammel kordegn kan jeg fortælle dig at der er en masse regler omkring det med navne...så det letteste vil være at du henvender dig direkte til jeres lokale kirkekontor og forhører dig om reglerne for lige præcis din/jeres situation.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.