Nogen med chrons sygdom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

373 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. juli 2014

Annemette07

Hej søde damer!

Jeg ved det er et lidt personligt spørgsmål, men er der nogen som har sygdommen chrons der kan fortælle lidt om hvordan deres forløb har været og hvordan de har det idag? Kunne i klare jer med medicinsk behandler eller var det nødvendigt med en operation?

Sagen er den jeg har været indlagt siden 8 maj. Først var det min blindtarm, så den blev fjernet. Så kom der ikke gang i maven, og det viste sig jeg havde tarmslyng. Det kostede endnu en operation hvor jeg også fik fjernet 15 cm tyndtarm. Derudover havde jeg 25 cm der var betændt, som man valgte skulle behandles med penicillin. Siden da har jeg mere eller mindre konstant været på penicillin, da jeg får feber, mavekramper og kaster op kort efter de har taget det fra mig. Nu er jeg så sendt videre til et andet sygehus hvor de mener det er chrons jeg har, men de kan endnu ikke finde det som skal fastslå at jeg har det, men ville bare lige høre andres historier hvis i vil dele :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2014

Frk.S

Jeg har det ikke selv men kender op til flere der har.

Vil lige gøre dig opmærksom på Colitis-Crohn foreningen:

http://www.ccf.dk/ 

https://www.facebook.com/groups/colitis.crohn/?fref=ts 

Anmeld

11. juli 2014

Maja!

Jeg fik konstateret morbus crohn da jeg var 14 år gammel.. Forløbet op til diagnosen var et helved, da mit sidder i tyndtarmen og dd havde svært ved at opdage det.. Jeg var igennem mange undersøgelser, men til sidst stod det klart at det er crohn.. 

De første par år gik med at prøve forskellige former for medicin og dosiser, indtil vi fandt det der virkede.. Hvilket også var en hård omgang når jeg ikke reagerede godt på medicinen.. Men efter 1,5-2 år fik vi styr på det.. Og jeg har levet mere eller mindre symptom fri siden.. Faktisk har jeg siden min først graviditet leven uden medicin.. (De sidste 3 år) 

det hjælper når man lære hvilket madvarer man reagerer på osv. 

Det kan være rigtigt hårdt i starten men jeg er ikke blevet opereret og lever fint med min sygdom idag.. 

Hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med må du endelig skrive  

(ligger på sygehuset og er ved at blive igangsat, så hvis jeg er langsom til at svare er det derfor) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.