Babygrød hvad kan fryses?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.825 visninger
5 svar
3 synes godt om
8. juli 2014

sulo

Jeg går og tænker på hvad der kan fryses og hvad der ikke kan, for at spare tid i hverdagen.

Frugtmos ved jeg kan, samt hirsegrød og boghvede grød, men kan men fryse jordbærmos/grød hvis det er lavet af frosne bær?.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg frøs alt frugtmos og grøntssagsmos ned i isterninger bakker. Det hele var så lavet på frisk frugt og grønt, så den med frostbær må jeg melde pas på

grød frøs jeg ikke. Men jeg lavede hele dagens portion om morgen, fx hvis han spiste grød 2 gange om dagen så lavede jeg en dobbeltportion om morgenen, satte halvdelen i køleren så det bare skulle varmes om eftermiddagen fx. Det tager jo ingen tid at koge grød sammen, så jeg syntes ikke det var nødvendigt at have på frost

Anmeld

8. juli 2014

sulo

Jeg frøs alt frugtmos og grøntssagsmos ned i isterninger bakker. Det hele var så lavet på frisk frugt og grønt, så den med frostbær må jeg melde pas på

grød frøs jeg ikke. Men jeg lavede hele dagens portion om morgen, fx hvis han spiste grød 2 gange om dagen så lavede jeg en dobbeltportion om morgenen, satte halvdelen i køleren så det bare skulle varmes om eftermiddagen fx. Det tager jo ingen tid at koge grød sammen, så jeg syntes ikke det var nødvendigt at have på frost

Normalt laver jeg også at frugtmos af frisk frugt, det var fordi manden kom hjem med en pose frosne bær til jordbær grød og det hitter hos min søn, men om det nu også kunne fryses igen.

Nej at lave grøden tager ikke lang tid, men det gør opvasken bagefter når man ikke har en maskine til det, derfor ville jeg se om jeg kunne spare lidt ekstra tid på opvasketiden, ved at fryse noget af det ned.

Obs, frøs du også kartoffelmos ned?

Anmeld

8. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Normalt laver jeg også at frugtmos af frisk frugt, det var fordi manden kom hjem med en pose frosne bær til jordbær grød og det hitter hos min søn, men om det nu også kunne fryses igen.

Nej at lave grøden tager ikke lang tid, men det gør opvasken bagefter når man ikke har en maskine til det, derfor ville jeg se om jeg kunne spare lidt ekstra tid på opvasketiden, ved at fryse noget af det ned.

Obs, frøs du også kartoffelmos ned?

Vi har heller ikk maskine jeg synes ikk opvask af en lille kasserolle og et piskeris er så galt men tror da alt grød kan fryses, kan ikke se hvorfor det ikke skulle kunne i hvertfald

ja jeg frøs også kartoffelmos, det gjorde jeg i muffinsforme det passede bedre i mængden  Det kan godt blive sjovt i konsistensen efter frysning men min dreng var heldigvis ligeglad 

Hov, du kan også lave grød i microovn direkte i skålen så er der kun den opvask der alligevel vil være efter måltidet  Det tager vel 1-1,5 minut 

Anmeld

8. juli 2014

SussieThyssen

Som udgangspunkt kan du fryse al grød (frugtgrød) hvis den har været kogt først.
Rå grød derimod ikke.
De fleste korngrød-arter kan fryses, hvis de ligeledes er lavet fra bunden og har været kogt.
Men absolut IKKE færdig-grød hvor vandet kun har været opvarmet til ml 40-60 grader.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. juli 2014

sulo

SussieThyssen skriver:

Som udgangspunkt kan du fryse al grød (frugtgrød) hvis den har været kogt først.
Rå grød derimod ikke.
De fleste korngrød-arter kan fryses, hvis de ligeledes er lavet fra bunden og har været kogt.
Men absolut IKKE færdig-grød hvor vandet kun har været opvarmet til ml 40-60 grader.

Kærligst
Sussie

Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.