Det er så forskelligt fra forældre til forældre, og barn til barn...
Vi havde vores i privat i starten. Det opsagde vi efter 7 måneder. Vores datter blev sygelig gjort fra næsten starten, og jeg bestilte næsten ikke andet end rende til tjek ved både læge og sygehuse, fordi vores private Dp ikke syntes det var normalt, eller syntes hun observerede unormal/sygelig træk... Vi fik både kørt en eeg, tjek for børne epilepsi, senere blev det ADHD, og igen autisme... Min datter var ikke engang 1 1/2 år på daværende tidspunkt. Vi valgte at stoppe der, og flytte i kommunal. Hvis vores private Dp havde ret følte jeg at jeg var bedre hjulpet i det kommunale.
vi flyttede Dp, og min datter startede desværre ud som kasteboldt, den første kommunale blev sygemeldt kort efter opstart, hun kom i gæste Dp, og efter 4 dage valgte de at flytte hende igen til en ny Dp hvor hun ville kunne blive fast. Vores nye kommunale Dp var uddannet pædagog, hun fik baggrunden omkring vores datter. Vores kommunale Dp var det bedste der skete for os, og endnu mere for vores datter. Det er tydligt i dag at se at hun slet ikke trivedes i hendes private Dp. Vores datter udviklede sig med lynets hast da hun blev flyttet, og var foran i udviklingen selvom hun er lidt præmatur..
vores kommunale Dp ser vi stadig privat i dag, og hun har desværre bevæget sig lidt op af stigen (desværre for os, godt for hende) så hun ikke er fast dp'er, men mere alsidig og ude af huset... Ellers havde vi næsten planlagt med et af børnene som stoppede omme ved hende, så passede det med lillebror kunne starte der
Anmeld