Må man sige stop til fantasien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.014 visninger
5 svar
7 synes godt om
7. juli 2014

MyLove E

Elias bruger sin fantasi RIGTIG fortiden. Han hedder Lukas og vi hedder Tobias mor og Lukas far (Tobias er bedste vennen og Lukas er hans storebror).

Sådan har han "heddet" det hele weekenden. Må man godt sige " I dag hedder du Elias og vi er mor og far" ? Eller skal vi lade ham lege ?��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2014

majba

MyLove E skriver:

Elias bruger sin fantasi RIGTIG fortiden. Han hedder Lukas og vi hedder Tobias mor og Lukas far (Tobias er bedste vennen og Lukas er hans storebror).

Sådan har han "heddet" det hele weekenden. Må man godt sige " I dag hedder du Elias og vi er mor og far" ? Eller skal vi lade ham lege ?��

Helt sikker! Fortælle ham at når det er udenfor leg hedder det Elias, mor og far. Men at når han leger den leg må kan kalde jer det, og når i er med i legen kalder i ham det :-)
Fortælle ham det er forskel på "hverdag" og leg uden og støde ham :-)

Anmeld

7. juli 2014

MorDk

MyLove E skriver:

Jeg synes godt at du kan sætte legen på "pause" ved at sige som du beskriver.... "Idag hedder vi...." Det ville jeg gøre.

Anmeld

7. juli 2014

MyLove E

MorDk skriver:

Jeg synes godt at du kan sætte legen på "pause" ved at sige som du beskriver.... "Idag hedder vi...." Det ville jeg gøre.

Vi har også sagt at i morgen når vi tager på ferie vil vi har Elias med og ikke Lukas☺

Så nogen gange det bliver lidt for meget. 

Anmeld

7. juli 2014

MyLove E

majba skriver:

Helt sikker! Fortælle ham at når det er udenfor leg hedder det Elias, mor og far. Men at når han leger den leg må kan kalde jer det, og når i er med i legen kalder i ham det :-)
Fortælle ham det er forskel på "hverdag" og leg uden og støde ham :-)

Tak for svar

Anmeld

8. juli 2014

RosSofi

Det er lidt noget andet, men min havde en periode, hvor han altid legede hund, når jeg hentede i børnehaven. Så ville han slikke mig i hovedet i stedet for at kysse mig goddag og nogen gange sagde jeg bare "I dag vil mor gerne hente sin lille dreng" :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.