Hjælp til dåbsgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.802 visninger
5 svar
1 synes godt om
7. juli 2014

Anonym trådstarter

Skriver lige anonymt hvis der sidder en bag skærmen som kender mig og ikke skal vide hvad jeg giver hendes datter i dåbsgave

Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad den bedste dåbsgave er? 

Jeg har altid tænkt at dåbsgaver er sådan nogle personlige ting med gravering, dagmarkors, smykker, bestik og andre ting i den dur. Og det var også sådan nogle ting jeg ønskede mig til min datter da hun blev døbt. Jeg er nu inviteret til dåb ved min venindes datter og på ønskesedlen står der ting jeg slet ikke forbinder med dåb. De ønsker sig fx gavekort, tøj, badeslag, sengetøj, lagner, legetøj, sengerend og juniordyne - det hele må gerne være med hello kitty.

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal købe noget babylegetøj som pigen får glæde af nu, eller om jeg skal følge mine egne idéer og købe fx et fotoalbum med gravering af navn og fødselsdato som vil have betydning for pigen når hun bliver ældre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2014

serinasmor

Hvis ikke forældrene er til den slags vil jeg ikke købe sølvfotoalbum med gravering dåbsruller og lignende... Personligt ville jeg ikke få det brugt ...

Men et smykke til pigen er en god ide, så hun har noget senere i livet .

En anden sød idé - som ikke er hello kitty og som kan gemmes er et flag med gravering ( eller mulighed for det) fx fra Piet Hein

Anmeld

7. juli 2014

TNBC

Anonym skriver:

Skriver lige anonymt hvis der sidder en bag skærmen som kender mig og ikke skal vide hvad jeg giver hendes datter i dåbsgave

Jeg har altid tænkt at dåbsgaver er sådan nogle personlige ting med gravering, dagmarkors, smykker, bestik og andre ting i den dur. Og det var også sådan nogle ting jeg ønskede mig til min datter da hun blev døbt. Jeg er nu inviteret til dåb ved min venindes datter og på ønskesedlen står der ting jeg slet ikke forbinder med dåb. De ønsker sig fx gavekort, tøj, badeslag, sengetøj, lagner, legetøj, sengerend og juniordyne - det hele må gerne være med hello kitty.

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal købe noget babylegetøj som pigen får glæde af nu, eller om jeg skal følge mine egne idéer og købe fx et fotoalbum med gravering af navn og fødselsdato som vil have betydning for pigen når hun bliver ældre.

Jeg købte en halskæde med en skytsengel, der havde stenen fra den måned hun blev født. 

Men jeg tror det er forskelligt hvad man ønsker sig til dåb. Ikke alle er til det der med sparebøsser, ruller og fotoalbums. 

Min bror og svigerinde, ønskede sig også tøj og sådan noget. 

De fik legetøj, tøj, en autostol. 

Jeg tror jeg ville finde noget som er i den stil de ønsker. 

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

Det lyder mega fint med sådan en skytsengel, sikke en god idé

Tror også jeg finder et smykke, måske et tro/håb/kærlighed vedhæng Det er godt nok ikke noget de ønsker sig, men måske de ender med at blive glade for det

Anmeld

7. juli 2014

EnGodMor

Jeg vil helt klart anbefale at man ikke får graveret noget i et fotoalbum, dåbsrør eller andet i den dur for hvis der dukker flere op af samme slags, hvor forældrene vil beholde en af de andre ting, så er det ikke så smart at få graveret i det man giver

Jeg syntes det med halskæden lyder som en rigtig sød ide

Anmeld

8. juli 2014

Frk_Louise

Jeg har fået sådan en af min svigerinde.. En lidt anderledes ting, men blev rigtig glad for den og kan næsten ikke få mig selv til at skille den ad 

Og man kan jo sagtens putte flere ting på - også nogle mere personlige ting end tøj, bleer osv..

http://thepapercrafting.com/hvordan-jeg-laver-min-ble-motorcykel/

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.