Generhvervelse af kørekort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

502 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. juli 2014

mortilsilke

Hej piger.
Min kæreste var mindre klog engang og mistede sit kørekort da han kørte påvirket (ikke alkohol).
Nu er det over 3 år siden, og vi ønsker snart at han skal have det igen nu han er blevet klog.
Er der nogle der ved hvor længe og hvad prisen er når man skal have det igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2014

Christine

VenterVanessa skriver:

Hej piger.
Min kæreste var mindre klog engang og mistede sit kørekort da han kørte påvirket (ikke alkohol).
Nu er det over 3 år siden, og vi ønsker snart at han skal have det igen nu han er blevet klog.

Ved ikke helt hvad du mener med hvor længe?

Men hvor længe havde han haft kørekort før han mistede det?

Jeg tror de fleste køreskoler har generhvervelseshold for dem der har mistet kortet. Så tror man slipper lidt nemmere end første gang, men synes jeg har hørt det kommer an på hvornår man mistede det.

Kan desværre ikke lige helt huske det 

Anmeld

7. juli 2014

hesøth

Altså hvis han stadig kan køre bil og kender færdselsreglerne, så kan han bare gå op til prøverne...via en kørelærer, da han skal bruge en kørelærerbil til selve køreprøven.

Anmeld

7. juli 2014

Flødebollen

VenterVanessa skriver:

Hej piger.

Fik han en ubetinget frakendelse og i så fald hvor længe?

politiet kan oplyse dig om den del. 

Mht pris er den forskellig fra kørelærer til kørelærer

Anmeld

9. juli 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg har en bekendt, der har været gennem det for et års tid siden. Nu ved jeg ikke, om det er lavet om siden, men han var først på et alkohol og trafik kursus, men jeg ved ikke, om der er et andet kursus, når det ikke var alkohol, din kæreste var påvirket af. Derefter gik han til en teoretisk prøve via en kørerlærer, men han tog også et par teoritimer for at få det genopfrisket. Derudover lånte han en kørelærers bil til køreprøven og fik en enkelt køretime inden. Jeg mener, at han med alkohol-kursus, teorikursus og køretime kom af med omkring 5000, hvor alkohol-kursuset var det dyreste.

Jeg tænker dog, at prisen kan variere, da kørelærerne jo selv fastsætter deres priser. Jeg mener, at min bekendte brugte et par måneder til det, da kursuserne om alkohol og teorikursuset blev afholdt over flere uger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.