skilt men vil på ferie sammen med børnene??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.735 visninger
15 svar
15 synes godt om
6. juli 2014

Anonym trådstarter

Piger hvis man er blevet skilt men er stadig gode venner for børnenes skyld , kan man tillade sig at rejse sammen ?

Har jeg tilladelse at få besøg af min eksmand engang imellem så børnene kan opleve os sammen som familie .... selvom vi ikke længere er sammen som før ?

Er bar bange for staten tror vi stadig er sammen ? det bekymre mig ... men jeg er så frygtelig ked af det hvis det nogensinde vil gå ud over mine børn ... Er bange for de vil stoppe tilskud til mine børn og det boligstøtte jeg får ..

så heldigvis var vi begge enig om skilsmissen og kan forblive venner for børnenes skyld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2014

modesty

Anonym skriver:

Piger hvis man er blevet skilt men er stadig gode venner for børnenes skyld , kan man tillade sig at rejse sammen ?

Har jeg tilladelse at få besøg af min eksmand engang imellem så børnene kan opleve os sammen som familie .... selvom vi ikke længere er sammen som før ?

Er bar bange for staten tror vi stadig er sammen ? det bekymre mig ... men jeg er så frygtelig ked af det hvis det nogensinde vil gå ud over mine børn ... Er bange for de vil stoppe tilskud til mine børn og det boligstøtte jeg får ..

så heldigvis var vi begge enig om skilsmissen og kan forblive venner for børnenes skyld

SELVFØLGELIG må I tage på ferie sammen og lave ting sammen med børnene. Gør endelig det. Super at I har så god en kommunikation at det kan lade sig gøre.

I er ikke kærester, så skid på bekymringerne og hyg jer med jeres børn som I har lyst.

Anmeld

6. juli 2014

SandraXOXO

Det må i ikke. Min veninde ville ha været en uge til Lalandia med eksmand og datter men det må de ikke da det minder om ægteskabelige forhold :-S

Anmeld

6. juli 2014

Bshizzle

Jeg har da været på ferie med min X (Faren til den store jeg har) 

Han må bare IKKE betale for dig eller dit barns ophold eller div ting.

Anmeld

6. juli 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg ville kontakte kommunen og spørge ad...

sørg for at gøre det via mail så du har det på skrift til bagefter...

Tilføj så mange detaljer om det hele som muligt...

dvs. sørg for at nævne hvor langt væk han bor, hvordan Jeres børn har haft det med skilsmissen, nævn hvordan forholdene ville være hvis I tog på ferie sammen...

ALT der overhovedet på nogen måde kan have den mindste smule relation til det du vil spørge om skal med af information...

Husk børnenes alder, (muligvis CPR-numre), Din indkomst (også selvom det er KH eller andet udbetalt af kommunen), hvor stort børnebidrag du får og boligsikring osv osv...

Som sagt ALT det du overhovedet kunne forestille dig der kunne have betydning...

Anmeld

6. juli 2014

modesty

Det må i ikke. Min veninde ville ha været en uge til Lalandia med eksmand og datter men det må de ikke da det minder om ægteskabelige forhold :-S

Det kan simpelthen ikke være meningen at man ikke må tage på ferie med sine fælles børn. I så fald opfordrer jeg til civil ulydighed.

Desuden kender jeg flere der har gjort det...

Jeg ville leve mit liv fuldstændigt som jeg, min eks og vores børn havde det bedst og så skide på hvad "reglerne" siger. Hvis man ikke er sammen, er man IKKE sammen. Man skal sgu ikke leve sit liv i frygt når man ved at man ikke gør noget galt.

Som en anden også nævner - jeg ville sørge for at have økonomien i orden, betale for egen flybillet o.s.v.

Anmeld

6. juli 2014

SandraXOXO

modesty skriver:

Det kan simpelthen ikke være meningen at man ikke må tage på ferie med sine fælles børn. I så fald opfordrer jeg til civil ulydighed.

Jeg ville leve mit liv fuldstændigt som jeg, min eks og vores børn havde det bedst og så skide på hvad "reglerne" siger. Hvis man ikke er sammen, er man IKKE sammen. Man skal sgu ikke leve sit liv i frygt når man ved at man ikke gør noget galt.

Som en anden også nævner - jeg ville sørge for at have økonomien i orden, betale for egen flybillet o.s.v.

Er helt enig i det er en dum regl. Men den er der jo netop fordi så mange snyder og går fra hinanden på papiret- for så stadig at være kærester, ta på ferier, sover sammen og scorer en masse enlig tilskud :-S hvilket jo så går ud over folk der reelt er fra hinanden og bare gerne vil give børnene lidt kvalitetstid med Mor og Far. For man er nødt til at sige det er forbudt for alle. Men hvis man ikke spørg og ingen sladre så kan man jo bare gøre det ;-)

Anmeld

6. juli 2014

Muhmi

Der var i hvert fald ingen der skulle bestemme det for mit vedkommende... Man gør det jo også for at sende et signal til ens unger.. Selvom mor og far ikke er sammen mere, vil vi rigtig gerne opleve jer sammen.

Anmeld

6. juli 2014

2721

modesty skriver:

Jeg er enig men reglerne er bare ikke sådan.

Inden min Søns far og jeg tog på ferie sammen( da vi ikke var kærester og ikke boede sammen) måtte jeg afmelde ekstra tilskud, da jeg ellers ville bryde loven.

Anmeld

6. juli 2014

FruK

At rejse sammen gør det da ikke til et ægteskabslignende forhold. Man kan da også rejse med venner og veninder - eller alle mulige andre...?!!!

Jeg har været på ferie med min søns far flere gange. Og før vi fik nye partnere holdt vi også jul og fødselsdage sammen, spiste sammen osv. Ligesom jeg også kan gøre med venner - det bliver man ikke kærester af. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.