Kontor uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.742 visninger
12 svar
2 synes godt om
5. juli 2014

Mor1986

Jeg skal i gang med at have frisket mine HG fag op, og det kan jeg gøre på tyve uger. Efterfølgende kan jeg vælge skole praktik som jeg ikke lige er klar over hvad er. 

Men jeg mindes at have læst at ma kan tage kontor uddannelsen på et bestemt antal uger, nogen af jer der kender den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2014

BabyMus

Jeg skal i gang med at have frisket mine HG fag op, og det kan jeg gøre på tyve uger. Efterfølgende kan jeg vælge skole praktik som jeg ikke lige er klar over hvad er. 

Men jeg mindes at have læst at ma kan tage kontor uddannelsen på et bestemt antal uger, nogen af jer der kender den?

Tager du det som HGV eller HGS? For det passer vist meget godt med at man kan tage det på kortere tid. Om det lige er 20 uger ved jeg ikke lige, men det passer måske meget godt. For at få en fuld kontoruddannelse skal man ud i praktik i en virksomhed og det plejer at være to år. Om man kan tage den på kortere tid der ved jeg ikke, men tror da ikke man kan forkorte det så meget ned, men som sagt, jeg ved det ikke da min egen var almindelig HG2. To år på handelsskolen og to år i praktik.

Skolepraktik er hvis du ikke finder elevplads og må tage den praktiske del på en skole.

Ved ikke hvor meget det er lavet om, jeg tog min fra 2001-2005. Held og lykke med det.

Anmeld

6. juli 2014

Mor1986

BabyMus skriver:

Tager du det som HGV eller HGS? For det passer vist meget godt med at man kan tage det på kortere tid. Om det lige er 20 uger ved jeg ikke lige, men det passer måske meget godt. For at få en fuld kontoruddannelse skal man ud i praktik i en virksomhed og det plejer at være to år. Om man kan tage den på kortere tid der ved jeg ikke, men tror da ikke man kan forkorte det så meget ned, men som sagt, jeg ved det ikke da min egen var almindelig HG2. To år på handelsskolen og to år i praktik.

Skolepraktik er hvis du ikke finder elevplads og må tage den praktiske del på en skole.

Ved ikke hvor meget det er lavet om, jeg tog min fra 2001-2005. Held og lykke med det.

Mener det er HG s jeg tager. Jeg har i forvejen een to årig HG men den er forældet. Og skal ikke have alle fagene igen da jeg har haft dem i forbindelse med anden uddannelse.

men de uger jeg nævner er et helt andet sted. Men h or man også er på en skole.

skole praktik varer den så også to år?

Anmeld

6. juli 2014

Mamacita til 2 piger

Hej,

Jeg er pt igang som handelselev.

Efter HG startede jeg i skolepraktik fordi jeg ikke kunne få elevplads.

Man er i skolepraktikken indtil man får en elevplads, hvor man så kan have sin restlæretid. Får man ikke en læreplads, så er hele uddannelsen i skolepraktikken. Men det fremgår ikke af dit eksamensbevis, så du er lige så god som alle andre.

Skolepraktikken fungerer sådan, at man kommer ud i nogle virksomheder 3 mdr af gangen.
Man skal selv finde de 3 mdrs praktikophold, men det er gratis for virksomheden!

Man får ikke ret meget i løn i skolepraktik, men til gengæld har du mulighed for at sælge dig selv ude i virksomhederne, ved at vise hvad du kan! Sådan fik jeg selv min elevplads..

Det er svært atfå elevpladser. Havde selv sendt mere end 250 ansøgninger. Ud af dem til to samtaler.
Efter en uge i min første skolepraktik blev jeg tilbudt en elevplads!!!

Anmeld

6. juli 2014

BabyMus

Mor1986 skriver:

Mener det er HG s jeg tager. Jeg har i forvejen een to årig HG men den er forældet. Og skal ikke have alle fagene igen da jeg har haft dem i forbindelse med anden uddannelse.

men de uger jeg nævner er et helt andet sted. Men h or man også er på en skole.

skole praktik varer den så også to år?

Jeg kan se du har fået et udmærket svar fra en anden bruger, så det behøver jeg vist ikke at komme mere ind på. Jeg ved heller ikke så meget om det da jeg fik min elevplads samme dag som jeg havde været til møde om skolepraktik, så kom aldrig i skolepraktik da jeg fik en elevplads i stedet for! 

Anmeld

6. juli 2014

Mor1986

Men det er slet ikke skole praktikken. Det jeg læste om tog slet ikke så lang tid som en alm kontor uddannelse. Men derimod et hvis antal uger. Men så havde man meget almen viden

Anmeld

7. juli 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Mor1986 skriver:

Men det er slet ikke skole praktikken. Det jeg læste om tog slet ikke så lang tid som en alm kontor uddannelse. Men derimod et hvis antal uger. Men så havde man meget almen viden

Jeg tror at det du har læst om er et kursus på 12 uger. Men det henvender sig til ufaglært kontorpersonale, som har været på kontor i min. 2 år.

Anmeld

7. juli 2014

Mor1986

Mom skriver:

Jeg tror at det du har læst om er et kursus på 12 uger. Men det henvender sig til ufaglært kontorpersonale, som har været på kontor i min. 2 år.

Der var bare en der nævnte et hvor man kun behøvede 2 årig HG. Men aner ikke lige hvad jeg skal søge på på nettet

Anmeld

7. juli 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Mor1986 skriver:

Der var bare en der nævnte et hvor man kun behøvede 2 årig HG. Men aner ikke lige hvad jeg skal søge på på nettet

Du kan bruge din 2 årige HG til at søge elevpladser, hvor du så dksl være i 2 år, blandet med skoleperioder og en afsluttende fagprøve. Eller du kan arbejde som ufaglært kontorassistent i min. 2 år, og derefter tage et 12 ugers kursus. Men man kan så vidt jeg ved ikke springe fra HG til nogle ugers kursus og derefter kalde sig assistent.

Anmeld

7. juli 2014

Mor1986

Mom skriver:

Du kan bruge din 2 årige HG til at søge elevpladser, hvor du så dksl være i 2 år, blandet med skoleperioder og en afsluttende fagprøve. Eller du kan arbejde som ufaglært kontorassistent i min. 2 år, og derefter tage et 12 ugers kursus. Men man kan så vidt jeg ved ikke springe fra HG til nogle ugers kursus og derefter kalde sig assistent.

Det var der bare en der havde sagt til mig for længe siden. Jeg tør ikke satse på jeg finder en elevplads. Og jeg skal være ovre på akassen inden 1/2-15 for at kunne bruge de timer jeg har optjent.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.