for meget fokus på børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

514 visninger
3 svar
8 synes godt om
5. juli 2014

Fru Hansen

nu ha jeg tænkt over noget en del tid. Jeg ser ofte på billeder med/om børn, dels i kraft af mit job men også i ugeblade, herinde osv

En tendens jeg har bemærket siden jeg fik mit første barn er at der i dag er utroligt meget fokus på børn i forhold til tidligere.
F.eks. er mængden af tråde om børneværelses-indretning steget markant. Der bruges meget tid og penge på at børneværelset skal opfylde ALLE barnets(moderens?) behov.
Det er bare lige et eksempel og ja, jeg ved godt at jeg er på en børne side  hvor der naturligt nok tales om børn

Mit spørgsmål er måske: Skal/bør børn have alle deres drømme opfyldt? Er det i virkeligheden lige så godt at bo i et værelse der er dekoreret som en jungle som at hygge sig med drømmen om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2014

L&V

Fru Hansen skriver:

nu ha jeg tænkt over noget en del tid. Jeg ser ofte på billeder med/om børn, dels i kraft af mit job men også i ugeblade, herinde osv

En tendens jeg har bemærket siden jeg fik mit første barn er at der i dag er utroligt meget fokus på børn i forhold til tidligere.
F.eks. er mængden af tråde om børneværelses-indretning steget markant. Der bruges meget tid og penge på at børneværelset skal opfylde ALLE barnets(moderens?) behov.
Det er bare lige et eksempel og ja, jeg ved godt at jeg er på en børne side  hvor der naturligt nok tales om børn

Mit spørgsmål er måske: Skal/bør børn have alle deres drømme opfyldt? Er det i virkeligheden lige så godt at bo i et værelse der er dekoreret som en jungle som at hygge sig med drømmen om det?

Jeg tænker hvis man har midlerne, tiden og lysten til det så why not. Og det gælder i alle aspekter. Om det er en fed ferie hvor man får en på opleveren, værelset osv osv

Anmeld

5. juli 2014

modesty

Ja, jeg synes generelt at der er et ekstremt fokus på børn. Hvordan folk indretter deres børneværelser rager mig en papand, det er mere generelt med hvad man må/ikke må, hvad ens børn tager skade af, så må man ikke dit, så skal man huske dat o.s.v., o.s.v. Det er simpelthen for meget.

Hvis man elsker sine børn, giver dem omsorg og tager ansvar for dem, så vokser de op og bliver hele mennesker med solidt selvværd. Alt det andet er bare støj på linjen, efter min mening skabt af medierne for at generere kliks på hjemmesiderne.

Og som konkret kommentar til dit spørgsmål m.h.t. indretning, så står min søns værelse her snart 3 år efter han er blevet født, endnu ikke færdigt. Et hjørne bliver brugt til opbevaring af nogle af vores bogkasser o.s.v. Han er der jo aldrig. Han bruger det til at sove i. Så ja, jeg synes det er moderens behov at et fuldstændigt perfekt børneværelse står klart allerede inden barnet er født. Men som sagt - det er ikke noget der kan bringe mit pis i kog. Men jeg ser det som et symptom på et større problem.

Anmeld

5. juli 2014

lille-fisen

Det er jo blevet et kæmpe projekt at få børn. Det er fokus på indretningen måske også bare et symptom på. Nogle gange tror jeg man glemmer hvor enkelt det kan gøres fx at fire stole og et stort tæppe kan blive en sej hule at lege i fremfor det der flotte designer 'indianer' telt mor har bestilt dyrt hjem fra nettet. 

Men generelt synes jeg der bliver gået meget op i indretning,  mærkebørnetøj osv osv - nogle gange kunne jeg godt ønske mig at flere forældre brugte noget af alt det krudt på at være  et godt forbillede for deres børn på andre måder fx frivilligt arbejde, aktiv i foreninger M.v. - gerne ting hvor børnene kan deltage og lære noget værdifuldt om verden derigennem . Synes på en måde det er en lidt fattig tilgang at have SÅ meget fokus på det materielle 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.