lege til bilturen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

995 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. juli 2014

allo

hej

jeg skal på ferie snart med familien, sydpå til Italien

nogen gode ideer til lege i bilen så vi kan underholde børnene undervejs?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Tælle farver på bilerne
Ipad
Bøger
Digte historier

Anmeld

4. juli 2014

Sahara82

allo skriver:

hej

Til the hos kejseren er også rigtig sjov. Går ud på at den første siger "Jeg tog til the hos kejseren og med tog jeg (en taske)". Tasken er et eksempel. Næste deltager skal så sige samme sætning "Jeg tog til the hos kejseren og med tog jeg en taske og en sut". Sådan fortsætter man og siger først alle de ord der er sagt indtil videre og finder på et nyt.
Så kan man også lege gæt en sang, hvor man nynner den og de andre skal gætte den ved at synge sangen.
Bliver man i sangtemaet kan man sige et ord eller nogle sætninger fra en sang man kender og de andre skal gætte sangen.
Ellers så er det noget med gæt en person, eks ved at beskriv en person man kender og de andre skal gætte. Eks mormor, en børnehavepædagog el. Lign.
Men ellers er det bare at bruge fantasien. Man kan starte en historie og så skiftes man til at bygge videre på den el. Lign.
Billege er SÅ sjove og en mega god måde at være sammen på. Man kan virkeligt have det sjovt god tur!

Anmeld

4. juli 2014

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

hej

vi har et "kort" spil 50 sjove lege til turen. det hitter hos vores drenge på 8 og 9 år  og - det er også for mor og far  Kan godt sende dem til dig hvis det er?

Anmeld

5. juli 2014

Billemyre

Te-potte leg
Aner ikke hvorfor den hedder sådan, men den er god!
Den passer bedst til fire mennesker, men kan også godt modereres til færre/flere.

Man er på hold sammen to og to. Det ene hold skal finde et ord, der dækker over to forskellige ting (f.eks. 'blad' (på et træ og et man læser i), eller 'sild' (en lækker dame og en fisk) eller 'sky' (på himlen og på maden) osv.)
Den ene person tager den ene betydning, og den anden tager den anden, og så skal de to andre gætte ordet.

Man må kun stille spørgsmål, som man kan svare 'ja' eller 'nej' til.
F.eks.
"Er det dyreriget? (eller plante- eller mineralriget)
"Er det større end et hus?"
"Kan man spise det?" osv. osv.
Når ordet er gættet, bytter man.
Det har jeg leget med min bror og mine forældre på utallige bilferier 

Anmeld

5. juli 2014

Billemyre

Man kan i øvrigt også låne en masse bøger på biblioteket om gode bil-lege til ferien 

Anmeld

7. juli 2014

allo

Problembarnet skriver:

vi har et "kort" spil 50 sjove lege til turen. det hitter hos vores drenge på 8 og 9 år  og - det er også for mor og far  Kan godt sende dem til dig hvis det er?

det må du meget meget gerne gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.