Hvad koster det at have bil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.243 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. juli 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg går og tænker på jeg måske bliver nødt til at anskaffe mig en bil, da jeg har svært ved at nå både i skole og hente og aflevere mine børn i skole og til diverse fritidsinteresser.

Men aner ikke hvad det koster... i forsikring, vægtafgift osv. Er studerende, så er lidt i tvivl om jeg har råd.

Hvilke udgifter har I med bil, ikke på benzin, men forsikring osv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2014

FrkGranger

Jeg har forsikring på 2600 årligt for ansvar uden kasko, vægtafgift 3600 om året og ca 5000 til reparation og vedligeholdelse om året..

Jeg ha en Opel fra 2000

Anmeld

2. juli 2014

Mor1986

Vi har en renualt clio st. Den købte vi fra ny sidste år og mener vi gav 160.000. Vi lånte gennem banken da vi stadig skyldte på den gamle. Men det er klart billigst igennem forhandler.

vi betaler 3700 om måneden til billånet (for at komme hurtigere af med den). Hvis vi kører pænt og ikke for mange små turer bruger jeg ca 1100 om måneden i benzin. Vægt afgift er vist 1150 om året og forsikring er 450 om måneden. Og så skal man så lægge til side til feks service og uforudsete udgifter.

Anmeld

2. juli 2014

Dorthe1986

Vi har en Chevrolet spark 1,2 ls
. Den var knap halvandet år da jeg købte den i marts. Betaler 1600 om måneden til billånet som er gennem banken, forsikringen er ca 6000 om året (jeg fik kørekortet samtidig med bilen) , så betaler jeg 280 kr hvert halve år i ejerafgift og 500 om måneden går til vedligeholdelse af bil. Så er der service efter hver 15000 km og det ligger for min bil på ca 2000 kroner.

Anmeld

2. juli 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi betaler 400 kr. pr. mdr. i forsikring, 654 kr. hvert halve år for Falck, 1110 kr hvert halve år for vægtafgift....

Vores er en Ford Fiesta fra 2006 og vi er forsikret hos IF igennem vores Fordværksted

Vi købte den fra ny tilbage i 2007, og lavede afdragsordning på 7 år, på 1820 kr pr. mdr. De regnede beløbet ud så vi automatiskt betalte renterne i det månedlige beløb fremfor hvert kvartal.

Anmeld

3. juli 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Mange tak for jeres svar... nu må jeg så i gang med at regne på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.