Bilsele og sikkerhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.654 visninger
27 svar
12 synes godt om
2. juli 2014

Kløver

Kan man få noget som forhindrer barnet i selv at spænde bilselen op, da vores søn på 3 kan spænde den alm Bilsele op, når han sidder i 15-36 kgs autostolen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2014

An&Jo

Det gjorde vores den store kun en gang.. Da jeg hørte selen blive klikket op, svang jeg bilen ind i siden (tror folk troede jeg kørte galt) og så vendte jeg mig rundt og så direkte råbte jeg af han fordi jeg selv blev ret forskrækket over det..

Det er første og eneste gang han gjorde det, for han blev simpelthen selv så forskrækket over det at han pænt tog selen på igen og sad så stille resten af turen..

Jeg blev os selv chokeret over min reaktion men sikkerheden betyder bare alt i min verden, så jeg er glad for at han blev så forskrækket, og en ting er sikker og det er at han aldrig tager selen af igen!

Anmeld

2. juli 2014

Kløver

An&Jo skriver:

Det gjorde vores den store kun en gang.. Da jeg hørte selen blive klikket op, svang jeg bilen ind i siden (tror folk troede jeg kørte galt) og så vendte jeg mig rundt og så direkte råbte jeg af han fordi jeg selv blev ret forskrækket over det..

Det er første og eneste gang han gjorde det, for han blev simpelthen selv så forskrækket over det at han pænt tog selen på igen og sad så stille resten af turen..

Jeg blev os selv chokeret over min reaktion men sikkerheden betyder bare alt i min verden, så jeg er glad for at han blev så forskrækket, og en ting er sikker og det er at han aldrig tager selen af igen!

Det hjælper desværre ikke mig, så søger derfor noget som kan forhindre at han kan trykke selen op 

Anmeld

2. juli 2014

marieo

kan du ikke bare lære ham at man ikke må klikke den op. Da jeg var lille kunne bilen ikke køre medmindre alle havde sele på

Anmeld

2. juli 2014

Kløver

marieo skriver:

kan du ikke bare lære ham at man ikke må klikke den op. Da jeg var lille kunne bilen ikke køre medmindre alle havde sele på

Nu er problemet bare ikke når vi kører, men når vi skal hente /bringe, hvor han låser sig selv ud af selen, og vil bare ikke stole blindt på at han ikke pludselig kan låse den op, eller ramme forkert og låse den anden stol op. 

Så tak for råd, men var ikke det jeg søgte

Anmeld

2. juli 2014

Tip!

Ja man kan få en lille dims til at sætte udover selen... Så kan man ikke klikke selen af, med mindre du bruger en nøgle (bare bilnøglen)... Men hvor man får fat i sådan en dims, det ved jeg ikke... 

Jeg brugte den i forbindelse med kørsel med en borger på mit tidligere arbejde. 

Anmeld

3. juli 2014

Kløver

Twinkle little star skriver:

Ja man kan få en lille dims til at sætte udover selen... Så kan man ikke klikke selen af, med mindre du bruger en nøgle (bare bilnøglen)... Men hvor man får fat i sådan en dims, det ved jeg ikke... 

Jeg brugte den i forbindelse med kørsel med en borger på mit tidligere arbejde. 

Tak, du kan ikke tilfældigvis huske hvad bil i kørte i, for måske forhandleren kan hjælpe hvad sådanne dims hedder 

Anmeld

3. juli 2014

Tanja1234

Måske skal du høre en forhandler af det bilmærke som du selv har. Det lyder til at være originalt tilbehør....

Anmeld

3. juli 2014

Kløver

Måske skal du høre en forhandler af det bilmærke som du selv har. Det lyder til at være originalt tilbehør....

Kunne godt være det var en god ide, tak 

havde dog mest i tankerne noget som var alsidigt, ligesom sikring af vinduer, trappegitter osv 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.