Info til jer med flaskebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

454 visninger
1 svar
5 synes godt om
2. juli 2014

missehxx

jeg ligger lige nu med min søn på OUH bl.a fordi han er lidt småtspisende.. Der er altid blevet gået ud fra at de skalaen 1/6 af deres vægt og det gør der stadig, MEN er lige blevet informeret af børnelægen om at der lige nu bliver forsket i mængden af mælk, og de er kommet frem til at flaskebørn nok kun skal have mellem 120-150 ml pr. Kilo de vejer. Dette fordi flaskebørn tit bliver for tykke. de må stadig ikke anbefale den mængde, men lægen sagde at hvis jeg kom i næste uge kunne de måske være den mængde man skulle gå ud fra, da de regner med at anbefalingerne bliver lavet om til dette! så en god nyhed til alle jer med småtspisende børn- måske er de ikke så småt spisende alligevel!! :-) med de anbefalinger går min søn fra at have en døgnmængde på 850 til at skulle spise mellem 612 og 765 ml. :-) Tænkte det var nyttig viden! god dag til jer alle! :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2014

Mor1986

missehxx skriver:

jeg ligger lige nu med min søn på OUH bl.a fordi han er lidt småtspisende.. Der er altid blevet gået ud fra at de skalaen 1/6 af deres vægt og det gør der stadig, MEN er lige blevet informeret af børnelægen om at der lige nu bliver forsket i mængden af mælk, og de er kommet frem til at flaskebørn nok kun skal have mellem 120-150 ml pr. Kilo de vejer. Dette fordi flaskebørn tit bliver for tykke. de må stadig ikke anbefale den mængde, men lægen sagde at hvis jeg kom i næste uge kunne de måske være den mængde man skulle gå ud fra, da de regner med at anbefalingerne bliver lavet om til dette! så en god nyhed til alle jer med småtspisende børn- måske er de ikke så småt spisende alligevel!! :-) med de anbefalinger går min søn fra at have en døgnmængde på 850 til at skulle spise mellem 612 og 765 ml. :-) Tænkte det var nyttig viden! god dag til jer alle! :-)

Vores datter spiste nu godt nok mere da hun fik flaske, men var alligevel vægt mæssigt i den lave ende men det skyldes også lidt hun var lang.  I dag er huj to og endelig ligger hun lige over gennemsnittet. 

Jeg går ind for man giver sine børn det de kan spise og ikke måler og gør ved. Jeg kender nogen som kun gav deres barn mad hver tredje time for det sagde sygehuset og barnet måtte kun få en bestemt mængde. Og så kunne hun ligge og græde en time før der car gået tre timer, men de turde ikke give mere eller før fordi sygehuset havde sagt sådan. Jeg gik ind og sagde at nu gav de hende det mad hun skulle have og så skulle de ikke tage det så nøje hvad hverken sygehus eller sp siger. De skulle se og lytte til deres barn. Og derefter gik det hele meget nemmere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.